HOLIDAY! - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Eric Blom - WaarBenJij.nu HOLIDAY! - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Eric Blom - WaarBenJij.nu

HOLIDAY!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

11 Januari 2013 | Nederland, Nijkerk

Eindelijk! Ik ga gewoon morgen op wereldreis en dat voor een half jaar! Wie kan dat nou zeggen.

Na al die maanden hard werken is het nu dus echt klaar. Maar wat ga ik het toch ook missen. In Hooglanderveen (in het bejaardentehuis) hebben ze mijn gezicht toch wel heel wat dagen gezien. En dat was ook te merken toen ik afgelopen maandag mijn laatste werkdag had. Sommige kwam al met rode oogjes naar me toe of zeiden dat ze de hele dag al verdrietig waren omdat ik weg zou gaan. Goh ik wist niet dat ik zoveel indruk had gemaakt. Wat een waardering krijg je er dan toch voor! Hooglanderveen het was super gezellig!!!

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste afscheidsfeestje en het was top! Zo genoten van alles en iedereen. Iedereen die er was bedankt dat jullie er waren!
En gisteren was mijn tweede afscheidsfeestje. Een familiefeestje! Ook super leuk! Bedankt dat jullie er waren!

Maar morgen is het dan zover en begint de reis van mijn leven. Can’t believe it. Ik ben er helemaal klaar voor, alle papieren zijn geregeld. Het enige wat ik nog moet doen is mijn backpack inpakken maar dat gaat ook vandaag gebeuren, want dat zal natuurlijk ook wel moeten haha.

12 januari 2013 12.25 dan gaat het gebeuren. De lucht in. Helemaal alleen. Super spannend! Hopen op een leuk reisgezelschap naast mij. En dan na 11 uur en 40 minuten hoop ik te landen in Hong Kong waarna ik na 2 uur wachten weer verder vlieg naar Bangkok, nog eens een reis van 3 uur.
In Bangkok heb ik 's avonds een meeting met mijn eerste reisgroep (internationaal). Met deze groep reis ik in 2 weken van Bangkok door Maleisië naar Singapore. Na deze 2 weken laat ik de groep achter en slaap ik nog een nachtje alleen in Singapore.
De volgende dag vlieg ik naar Auckland (overstappen in Sydney) ook weer een lange reis van 8 uur vliegen, 2 uur overstaptijd en nog eens 3 uur vliegen. Dan ben ik in het land waar ik gewoon 3,5 maand ga leven/werken. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat worden en zal proberen of ik voor jullie de echt kiwi’s kan meenemen! Ik heb in ieder geval al een hop-on-hop-off buspas geregeld waarmee ik door heel Nieuw-Zeeland kan reizen.
Op 15 mei (dat klinkt echt nog heel ver weg!) vlieg ik 3 uurtjes in noordelijke richting naar Fiji. Fiji bestaat uit 365 eilanden waarvan ik er een aantal ga bezoeken. Na 2 nachten in een hotel aan het strand te hebben geslapen ga ik namelijk eiland hoppen voor 6 dagen. En ja op Fiji word ik 20! Dat zal bijzonder worden. De volgende slaap ik nogmaals in hetzelfde hotel waar ik begon en dan vlieg ik in 10 uur naar The United States Of America! Dit zal erg raar worden met het tijdsverschil aangezien ik op 23 mei vlieg om 23.00, het 10 uur vliegen is maar waar ik alsnog aankom op 23 mei om 13.20!!!
Ik begin in L.A. en hier wordt het family-time! En natuurlijk de nodige pretparken bezoeken waaronder natuurlijk Disneyland!
Na 6 dagen ontmoet ik hier weer een nieuwe groep(internationaal) met jongeren en begint mijn road trip met de bus door de USA! Zo ontzettend gaaf in drie weken door Amerika, via onder andere Las Vegas en New Orleans, naar New York City!
Hier sluit ik mijn reis af met nog 5 nachten in New York en dan keer ik (via IJsland!) weer richting Amsterdam!

Yes people 23 juni zien jullie mij weer!

Tot over een half jaar en ik zal proberen de warmte mee te nemen!

  • 11 Januari 2013 - 11:48

    Jessica:

    Zo, die vijf maanden vertel je even in vogelvlucht!
    tot morgen!! xx

  • 11 Januari 2013 - 11:52

    Lizzie:

    Lieve Eric,
    Ik ben heel blij dat je het eindelijk gaat doen en dat het morgen zo ver is! Het zal een ervaring worden die je nooit gaat vergeten en dat je een hoop mooie, leuke dingen gaat meemaken!
    I wish you the best! En ik ga je missen!
    We gaan een x skypen, maar ga vooral heel veel genieten! En denk nog maar niet aan 23 juni!
    Liefssxx

  • 11 Januari 2013 - 13:14

    Jolien:

    Super tof Eric! Heel veel plezier :)!
    Ben benieuwd naar je reisverslagen ;)

  • 11 Januari 2013 - 15:13

    Marion:

    Hoi Eric,
    Wij wensen jou een SUPER reis toe, wij volgen je zeker en we hopen dat je bij de volgende verjaardag in Almere ( zal september worden) mooie verhalen kunt vertellen. Dhenifer, Fernando, Marcel en Marion Scholten (Geertshuis)

  • 11 Januari 2013 - 17:55

    Gladys:

    Ik reis in gedachten met je mee!! :)
    Nogmaals, geniet van deze reis. Je gaat zoveel toffe ervaringen opdoen.
    Veilige reis!

    X

    PS nog een tipje. Vertrouw altijd op je onderbuik gevoel, mocht dat nog eens nodig zijn.

  • 11 Januari 2013 - 22:48

    Anita De Raad:


    Nog één nachtje in je eigen bed, thuis.......

    Is het morgen eindelijk zo ver, Eric!

    Een goede vlucht/reis gewenst en heel veel plezier & onvergetelijke ervaringen,
    Ate, Anita, Jordi, Lisanne & Kevin

  • 11 Januari 2013 - 23:05

    Simone Van Haren:

    Nou Eric,daar ga je dan..... Heel veel plezier!
    en ik wens je ook heel veel suc6 met werken enzo.

    XXXX Goeie reis,

    Simone:)

  • 11 Januari 2013 - 23:36

    Ineke:

    Hele goede reis morgen!!!

  • 12 Januari 2013 - 00:16

    Joany:

    Een halfjaar op wereldreis. Het klinkt erg lang, maar ik heb zo'n idee dat het de tijd van je leven wordt! Geniet van deze mooie maanden en van alles wat je mag meemaken. Een hele goede reis morgen and be safe!

    -xx-
    Joany

  • 12 Januari 2013 - 16:43

    Ina:

    He die Eric,
    Nu zit je dan in het vliegtuig, en zit er een leuk iemand naast je?????????????? Wat een leuk feest was dat vorige week, toen zei je nog, volgende week om deze tijd zit ik in het vliegtuig, zo snel gaat dat dus.
    Geniet volop en ik ga op afstand meegenieten van de stukjes die je gaat schrijven in je blog.

    Hou je haaks!!!

    Lieve groetjes van Ina (je weet wel de tante van Romana)

Tags: afscheid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 10882

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: