ZUIDEREILAND - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu ZUIDEREILAND - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu

ZUIDEREILAND

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

20 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Jaa mensen daar is eindelijk weer een verslag! Ik hoorde al via via dat veel mensen zaten te wachten. Ik wilde de afgelopen dagen echt een verslag schrijven/uploaden maar ik ben ziek geweest! Vandaar dat het een beetje lastig werd... Ohh niet zo maar ziek maar m'n muggenbeten waren ontstoken en dat is door m'n lichaam gegaan dus ik zit voor een week aan de antibiotica (4 pillen per dag)... Nu naar hopen dat het snel beter gaat, ik hou jullie op de hoogte! Geen zorgen het komt echt wel goed. Ik voel me inmiddels al stukken beter dan twee dagen geleden!

Maar genoeg geklaagd ik ga jullie vertellen wat ik de afgelopen twee weken heb beleefd. Bij m'n vorige verslag was ik nog op het Noordereiland onderweg naar Wellington.
Aangekomen in Wellington was het er erg koud en stond er ontzettend veel wind! Dus snel het hostel in en een dagje goed bij geslapen. Aangezien we de dagen ervoor veel hadden gereisd en elke dag vroeg op moesten. Dus de tank moest even goed worden bijgevuld. Ja goed bijslapen is geen tijdverspilling tijdens reizen! Haha.
De volgende dag was het 6 februari oftewijl de nationale feestdag in Nieuw-Zeeland nu had ik wel een soort koninginnedag gevoel gekregen maar het was echt ontzettend saai dus zijn we maar gratis naar het museum gegaan. Het museum was erg groot dus hier konden we lekker een paar uur rond wandelen. En ook in het museum hebben we nog een klein dutje in de filmzaal gedaan haha. De dag erna hebben we niet veel bijzonders gedaan. Eerst lekker uitgeslapen omdat dat eindelijk kon en 's avonds een film gekeken in het park met een mega groot beeldscherm. En ja toen moesten de tassen alweer worden gepakt omdat we de volgende dag de ferry moesten pakken naar het Zuidereiland. Met grote verwachtingen want het Zuidereiland vindt iedereen wel echt mooier dan het Noordereiland, dus ik ben benieuwd. Maar weer in alle vroegte naar de terminal met 4 andere van de bus (mijn reisgenootjes) en ja hoor de boot was stuk! Dus weer met een bus naar een andere terminal en op de andere boot. Wel een erg mooie boot met veel faciliteiten maar we hebben bijna de hele bootreis van 3,5u geslapen. (Nu ik dit zo terug lees voor de spellingscontrole lijkt het wel of ik alleen maar slaap maar dat is echt niet zo haha reizen is gewoon erg vermoeid met al die nieuwe indrukken die ik al 5 weken lang meemaak! Haha). Nadat we onze backpacks hadden zagen we de bus al staan. En dit keer zat de bus vol met zo'n 80% aan Duitsers! Erg vervelend want die wil je natuurlijk niet ontmoeten in Nieuw-Zeeland, maar gelukkig kende ik dus al wat mensen. Na een aantal uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in Abel Tasman National Park. We verbleven hier 2 nachten en we sliepen in tenten, mijn slaapzak kwam dus zeker weer van pas want het was erg koud 's nachts. Enja ik weet dat het in Nederland kouder is haha. De volgende dag vroeg op want we hadden besloten om te gaan kajakken. En wat was dit prachtig zeg! De foto's volgen zeker op m'n Facebook. We lagen op prachtige witte stranden met azuur blauwe wateren en op de rotsen lagen de zeeleeuwen ook heerlijk te slapen. En als klap op de vuurpijl kwamen en ook nog (terwijl we aan er kajakken waren) pinguïns naast ons zwemmen! Wauw dit was wel echt de moeite waard! En nu voel ik sommige mensen denken 'pinguïns in Nieuw-Zeeland?' Jaaa er zijn hier pinguïns!
Ik wilde eerst hier mijn skydive gaan doen maar ik heb toch besloten om dit in Amerika te doen gewoon omdat ik Amerika een te gek land vind. En hoe vet is het om Las Vegas vanuit de lucht te zien zonder door een vliegtuigraam te kijken. Dit avontuur vervolgt zich dus over 4 maanden! Haha.
Natuurlijk de volgende dag weer vroeg de bus in want we gingen naar Blackball en dit was echt te vergelijken met het wilde westen! Zo leefden de mensen hier ook en zo zagen ze er ook uit. Alsof ze net een heledag in de mijnen hadden staan werken. Maar we sliepen mooi wel in het Hilton van Blackball! Okee dit was dus gewoon een erg simpel hostel... Haha maar erg gezellig gehad en 's avonds spelletjes gespeeld aangezien er een skydive gewonnen kon worden waren sommige mensen iets te fanatiek, dit had natuurlijk ook met de alcohol te maken! Het spel om de skydive te winnen was alleen niet voor mij weggelegd want je moesten geblinddoekt door een veld van muizenvallen lopen en je partner moest je daar dan door heen leiden. Ik zag me zelf dit niet doen want het leedvermaak was het zeker waard on alleen al te kijken haha wat waren sommige mensen toch grappig!
De volgende dag zijn we naar Franz Josef gegaan waar de glaciers zijn. Omdat het erg slecht weer was heb ik hier niks gedaan en ben ik lekker bijgekomen van de nieuwe indrukken van de afgelopen dagen. 's Avonds nog gezellig met een aantal mensen de kroeg in geweest en daarna lekker geslapen.
De volgende bestemming was Wanaka. Een erg leuk stadje waar ik eigenlijk wel langer had kunnen blijven maar het was gezellig met de groep dus verbleven we hier een nacht. In die nacht was Battle of the Busses. Dit was een wedstrijd tegen andere busmaatschappijen zo was ik met Stray maar er was ook Kiwi Experience en Magicbus. Bij elke wedstrijd kon gratis drank gewonnen worden voor je eigen bus. Een voorbeeld van een wedstrijd was dat er 5 mensen van elke maatschappij naar voren moesten komen, er één liedje werd gedraaid en je in dat liedje de langste kledinglijn (aan elkaar vast geknopte kleren) moest maken. En ik kan je vertellen mensen gingen ver! De meeste bleven in hun boxer of bh staan! Niet te geloven wat mensen voor drank doen haha! Het was een leuke avond!
Helaas moesten we (zoals gewoonlijk) de volgende dag vroeg op want we gingen naar Queenstown! De stad waar ik voor langere tijd verblijf. Ik hoopte maar dat het een leuk stadje was en na een prachtige busrit met hoge bergen met eeuwige sneeuw op de achtergrond en azuur blauwe meren kwamen we aan in Queenstown. En het is hier enorm gezellig. Veel toeristen maar ook veel locals! Een goeie mix dus. Ook het uitzicht vanuit onze kamer is prachtig met de bergen op de achtergrond en de stad voor je neus. Daarnaast kan je hier ook elke avond uitgaan en daarom is het plan er om hier tot 20 maart te blijven! Ik ben hier nu precies een week en in die week heb ik niet veel kunnen doen vanwege mijn ontstoken muggenbult op mijn voet... Maar nu begin ik weer aardig op te knappen en begin ik als het goed is aanstaande maandag met werken in het hostel waar ik nu ook verblijf. Hier ga ik drie weken, 6 dagen in de week werken. Schrik niet ik hoef naar 3 uur per dag te werken haha. Dit zullen kamers schoonmaken worden waar ik de afgelopen 7 maanden in Hooglanderveen een expert in en geworden. Bedankt Eef en Greet! Eens kijken hoe de backpackers hun kamers achter laten! Haha gelukkig wordt hier de kamer elke dag schoon gemaakt.

Aangezien ik de komende tijd in Queenstown verblijf zal er dus niet veel nieuws gebeuren en zal er niet snel een nieuw verslag komen denk ik. Tenzij er natuurlijk iets is gebeurd wat ik met jullie moet mededelen.
Tot 17 maart ga ik werken is de planning want 18 maart ontmoet ik Susanne en Annemijn hier in Queenstown! Dit zijn de twee Nederlandse meiden die dezelfde reis door Azië deden als ik. Ik kijk er erg naar uit om ze weer te zien. Ik heb er zin in!

Als laatste heb ik nog en nieuwtje. Ik ga waarschijnlijk nog een land toevoegen aan mijn wereldreis namelijk AUSTRALIË! Ik ben van plan om eind april voor 2 weken naar Australië te gaan. Gewoon omdat het kan! Haha en het ligt nu toch een soort van in de buurt! Ik zou dan eerst van Auckland naar Melbourne vliegen. Hier wil ik dan een week blijven en waarschijnlijk kan ik bij een meisje blijven slapen die daar woont die ik in de bus heb ontmoet. En daarna wil ik naar Sydney met de bus en hier wil ik dan mijn andere week verblijven. Dan vlieg ik weer terug naar Nieuw-Zeeland waar ik dan nog een week over heb en ik dan mijn reis weer vervolg naar het tropische Fiji. Nou ik hou jullie ook hiervan op de hoogte!

Zo dat was het alweer! Ik hoop dat ik jullie weer jaloers heb kunnen maken met alles wat ik hier beleefd heb. Zo ja dan zeg ik tegen jullie: Grijp die kans en doe het ook!

Ik lees in de reacties wel hoe jullie het verslag eerder vonden!


Ik hou jullie op de hoogte als er weer nieuws is!

Groetjes uit dit keer het prachtige Queenstown!

  • 20 Februari 2013 - 15:35

    Greet:

    Ha...weer erg leuk om te lezen, je maakt wat mee hé. Leuk joh...ook nog Australië...Enne, graag gedaan m.b.t. de schoonmaak ;) ;) Hoor snel weer van je en maar weer veel plezier verder.

  • 20 Februari 2013 - 16:55

    Liza Van Duinen:

    Ja, hier zaten we weer op te wachten! Erg leuk eer, ook al had je me een deel net al even verteld! Austalie is echt te gaaf en ik zou het doen! Nu je er toch bent...
    Veel plezier en veel sterkte met je voet!! Liefssss

  • 20 Februari 2013 - 17:09

    Jan Blom:

    Hé Eric,

    Wat een leuk verslag heb je gemaakt. Mijn complimenten !
    Ik heb af en toe moeten lachen om je belevenissen en bijzonder
    van die pinquïns daar. Ik had er nog nooit over gehoord.
    Ja, kiwi's wel...maar die groeien toch aan de bomen?! Ha, ha.
    Top dat je ook Australië even aandoet, ligt toch in de buurt....
    Ha, ha.. Hier bitterkoud en komend weekend weer sneeuw.
    Ik ben benieuw naar de foto's
    Veel plezier en succes daar. Groet je Papa xxx
    (probeer je zondagochtend 08.00 nl en 20.00 nz op de ipad)
    Nijkerk, 20/2/13

  • 20 Februari 2013 - 21:11

    Aafke Komduur:

    Hoi Eric,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt.
    Geniet er maar lekker van,

    groeten nan Jan en Aafke.

  • 20 Februari 2013 - 23:03

    H.J. De Vries:

    Hé Eric,
    Leuk verslag weer!
    Groot gelijk dat je Aussieland meepikt.
    Ben benieuwd naar de foto's. Vooral Fiji, want daar ben ik van plan om naar toe te gaan (in de nabije toekomst).
    Succes met al je bulten en ik kijk weer uit naar het vervolgrelaas!

    Groet H.J.

  • 20 Februari 2013 - 23:25

    Anita De Raad:


    Wat een leuk verslag, Eric; wat heb je al weer veel meegemaakt!
    Vervelend natuurlijk wel, dat je zo'n last hebt gehad van die ontstoken muggebult; gelukkig maar, dat je zo goed op de antibioticapillen reageert. Hopelijk ben je weer snel de oude, beterschap nog!
    Fijn trouwens, dat je in je hostel ook wat kunt bijverdienen; succes ermee!
    Veel plezier verder in Queensland en straks in Australië; groot gelijk, dat je dit land alsnog hebt toegevoegd en hier ook 2 weken naar toe gaat. (Zò dichbij.....)
    Groetjes & liefs van ons allemaal,
    Anita

  • 21 Februari 2013 - 16:56

    Angela D. V.:

    Elke keer denk ik. Ik lees fftjes dat blog, ben wel nieuwsgierig. En dan staat er weer zo'n laptekst:P hihi. Wel erg leuk hoor, maar neemt altijd wat meer tijd in beslag dan verwacht:P.

    Jeetje, wat vervelend jo dat je ziek bent! En nog aan de antibiotica ook. Hopelijk slaat het snel aan en is het snel over.

    Maar je reisverslag klinkt weer super vet. Wel bale kapotte bus, hihi. Heb je geen vertraging met de trein in Nederland, heb je een kapotte bus in het buitenland.
    En de beschrijving van het strand klinkt echt als een plaatje uit de reisboeken, super man!

    Zo en wat een lui lekker leven 3 uurtjes werken per dag.. En zeker goed verdienen of niet.. hihi

    En wat betreft australië zker doen, ben echt jaloers!!


  • 24 Februari 2013 - 13:12

    Richard:

    Hey! Eindelijk dus een vast plekje gevonden daar! Nou beter, beetje leuke mensen ontmoeten die dat hostel aandoen, mag je ook roomservice spelen:P Australie is een leuk plan, de zus van Oscar zit ook "ergens" daar (Australie is net zo groot als Europa toch:P) mocht je nog adresjes willen. Gister avond besloten met Pat en Mary om toch die cityPASS te kopen, nadeel is dat we alleen die zaterdag een magic morning hebben, maar nu kunnen we zondag vroeg nog naar Seaworld en smiddags weer Disney!!! En dan maandag die wedstrijd, maar dat weet je vast nu onderhand ook wel:) Nou, veel plezier daar in Queenstown en leer maar veel mensen kennen daar!

  • 24 Februari 2013 - 18:03

    Joke Haverlag:

    geweldig erik wat je allemaal doet.
    super zo"n reis.
    en erg leuk om je zo te volgen.
    geniet er van en van alle verdere gave
    ervaringen.

  • 24 Februari 2013 - 21:26

    Ernst :

    Hey Eric, ik vind het superleuk om je verslagen te lezen. ik ben zelf ook een enthousiast back-packer en geniet altijd van het gevoel van vrijdheid als je voor een paar maanden ver weg van nederland bent.
    Maar je weet natuurlijk helemaal niet wie ik ben!! Mary en ik zijn neef en nicht. Mijn moeder (tonny latuapon) en jouw oma Jojo zijn volle nichten. Zo zit dat dus ongeveer.
    Vroeger toen ik klein was gingen we regelmatig naar Weesp om bij jouw opa en oma te eten. En dat was lekker hoor. Sadappppppppppp.
    Nu Eric, heel veel succes met je reis, hoop dat je veel mooie avonturen gaat meemaken. (Leuk je verhaal over die spinnen!!)

    Groeten Ernst

  • 25 Februari 2013 - 15:57

    Gaby:

    Hey Eric,

    Wat super dat je zoveel van de wereld inmiddels al hebt gezien!!
    Heel bijzonder en wat lees ik? Dus toch ook nog Australië?! Wat leuk, hoor later graag wat jij van Sydney vond!
    Ben reuze benieuwd naar je verdere ervaringen. Veel plezier nog in Queenstown...ondanks dat je moet werken ;-)

  • 27 Februari 2013 - 20:44

    Ilja Willigenburg:

    hey,
    ik lees nu ff snel alles door maar wou wat heb jij al veel gezien en gedaan he.
    ben jaloers op je.
    maar gelukkig kunnen we mee genieten van je verhalen.
    alles klinkt echt super mooi en spannend!
    zo te lezen geniet je er vol op van en gelukkig maar;)
    jammer van je voet maar je komt er vast wel weer bovenop;)
    geniet nog van alles wat je te zien krijgt en gaat doen.

    liefs ilja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 10876

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: