BULA FIJI! - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Eric Blom - WaarBenJij.nu BULA FIJI! - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Eric Blom - WaarBenJij.nu

BULA FIJI!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

23 Mei 2013 | Fiji, Fiji Islands

Jaaaaa eindelijk weer een reisverslag! Sorry dat het zo lang duurde mensen maar ik heb het zo druk haha en op de momenten dat ik kon schrijven sliep ik eigenlijk... Laten we ver terug gaan in de tijd zo'n maand geleden! Toen ik nog in Nieuw-Zeeland was, waar mijn reis naar Fiji begon.
Ik heb op Fiji echt de meeste te gekke tijd gehad. Het was zo ontzettend mooi en sommige stranden konden zo voor een ansichtkaart worden gebruikt. Ik zal bij het begin beginnen :)

Op 15 mei nog in Auckland en vroeg opgestaan om naar het vliegveld te gaan waar ik rond het middaguur aankwam. Op het vliegveld (inmiddels al achter de douane) ontmoette ik Sofie, wat weer super gezellig was.
En daar gingen we dan, samen naar het vliegtuig voor een vlucht van 3 uur naar het paradijs. Tijdens de vlucht kregen we al ijsjes om in de stemming van het warme weer te komen en nadat mijn film (007 Skyfall) was afgelopen zetten de piloot de landing al in en ja wat was het heet toen we het vliegtuig uitkwam zeg! Ongeveer 17.00 en toch nog 30 graden! Heerlijk!
Toen we het gebouw voor de controle inliepen werden we verwelkomt met de Bulasong. Bula (Boelah) betekend hallo en wordt continu tegen je gezegd, erg leuk. Daarna een snelle transfer naar ons hotel en nadat we hadden incheckt hebben we de laatste zonnestralen nog vast gelegd op onze camera's. Hierna heerlijk gegeten in het hotel naast ons want in dit hotel was het entertainment erg goed en kwamen er tijdens ons avondeten vrouwen het podium op die de traditionele Fiji dans deden. Daarna een vuurspektakel op het strand wat erg mooi was om te zien. Hierna onze weg richting ons bed gemaakt aangezien we erg moe waren van alle indrukken die we hadden opgedaan.
De volgende dag vroeg op voor ons ontbijt. Op deze dag heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan alleen maar strand, strand en strand! Ik wilde voor mijn vertrek naar de Yasawa eilanden wel lekker bruin zijn en dat was ook redelijk goed gelukt. Dus de hele dag heerlijk gelegen in een hangmat op het strand uitkijkend op de prachtige zonsondergang boven de Pacific Ocean. 's Avonds vis gegeten die ontzettend goed was klaar gemaakt en daarna mijn tas ingepakt voor ons vertrek naar de Yasawa's de volgende dag.

Op 17 mei was het dan zover, op naar de tropische Yasawa eilanden voor een all inclusive tour. Nog snel een ontbijtje gegeten en daarna werden we opgehaald en met de shuttle bus naar Port Denerau (de havenstad) gebracht. Hier stond ons een lange tocht op de boot te wachten namelijk 5 uur!
We begonnen onze reis op Nabua Lodge en ook hier werden we vanaf de boot met de bulasong verwelkomt. Dit was toch wel echt wat ik verwacht had van Fiji! Wat een ontzettend mooi strand en wat een azuurblauwe zee! Al snel raakte ik aan de praat met Christianne (Chrissie) die toevallig precies dezelfde tour ging doen dus daar was meteen een klik en drie andere meiden, Eloise, Madeleine en Dani. En ja ze komen weer allemaal uit England! Haha niet te geloven hoeveel Engelse vrienden ik maak! En gelukkig want England ligt lekker dichtbij Nederland.
In de namiddag van de zee genoten en daar hebben we elkaar beter leren kennen. 's Avond een heerlijk maaltijd gehad en wat is het toch lekker als je daar al voor betaald hebt want dan lijkt het toch een beetje gratis. Weer vroeg naar bed want elektriciteit ging om 22.00 uur al uit! En dus ook de ventilatoren. Dus iedereen probeerde voor die tijd in slaap te vallen.
De volgende dag werden we met tromgeroffel wakker gemaakt want het ontbijt buffet stond klaar. Vandaag was het de dag van de activiteiten en samen met Sofie en Chrissie zijn we naar de Sawalua Caves gegaan. Tijdens onze boot reis naar de grotten weer genoten van de enorm mooie eilanden die Fiji heeft en eenmaal aangekomen op het strand liepen we naar de grotten. Er waren twee grotten en de eerste grot was open en enorm groot als een kathedraal. Hier heerlijk in gezwommen, maar dan kwam de tweede grot en om daar te komen moest je onder de rotsen door duiken voor 5 seconden en dan kwam je in een grot waar geen licht kwam... Hmmm dat was toch wel even spannend maar ik heb het gedaan en daarna nog in de donkere grot een kleine zwemtour gedaan met onze tourguide. Na de grotten gingen we snorkelen bij de Blue Lagoon en het zegt het al de lagoon was zo mooi en ik heb met tientallen vissen gezwommen! Na ook nog even in de zon te hebben gelegen gingen we terug naar Nabua Lodge waar ons avondeten al klaar stond. Een mega buffet met verse vis, veel keuze van vlees en verschillende salades. 's Avonds nog spelletjes gespeeld waar we ontzettend veel hebben gelachen.
Op zondag waren er geen activiteiten gepland omdat zondag op Fiji nog een echte rustdag is. We konden er wel voor kiezen om naar de kerk te gaan en uiteindelijk ook maar besloten om dat te gaan doen. Ik zag het al voor me een mooi wit kerkje met een gospel koor maar niets was minder waar hahaa het was buiten en het dak was vast gemaakt met plastic zeilen aan de palmbomen. De pastoor was wel erg gepassioneerd over zijn geloof en dat was mooi om te zien helaas was alles in Fiji en praatte hij niet in het Engels... Maar op het eind toch nog een soort van gospel gezongen en dat was erg leuk. Toen de kerkdienst was afgelopen zijn we terug naar onze lodge gegaan en was het tijd om alle tassen te pakken en weer op de boot te stappen. Op naar het volgende eiland!
Het volgende eiland heette White Sandy Beach en dat was ook weer erg mooi! Met hangmatten in de palmbomen met uitzicht op de zee! Dus daar heb ik heerlijk van genoten totdat we konden gaan eten. Het eten was weer een enorm buffet met ontzettend veel keuze!
Op maandag stond zwemmen met Manta Ray's op het programma! Super zenuwachtig want het schijnt fantastisch te zijn maar ze zijn niet altijd te zien, dus op hoop van zegen naar het rif gevaren en snorkels op en de zee in. En toen ik mijn eerste blik op het rif waagde was het zo enorm mooi een kleurrijk! Maar helaas geen Manta Ray's... Verder heb ik wel ontzettend mooie vissen gezien in kleuren die ik nog nooit heb gezien! Doordat we een aantal uur in het water hadden gelegen hadden we al snel trek, dus terug naar ons resort en lekker eten. De volgende dag alweer naar het laatste eiland van mijn trip, South Sea Island. Na afscheid genomen te hebben van Madeleine, Eloise gingen Sofie, Chrissie en ik de boot op. Op de boot zei Sofie ineens dat ze niet naar South Sea Island ging. Beetje vreemd maar ik kon inmiddels al zeer goed met Chrissie opschieten. Ik zou Sofie de volgende dag toch zien en zoals ik, doordat ik ben gaan reizen, vind dat je totaal je eigen plannen moet trekken vond ik het ook niet erg. Eenmaal op het eiland aangekomen zagen we dat het enorm klein was en dat je in 10 minuten om het eiland kon lopen! Omdat het de laatste dag was van de trip kregen we een gratis upgrade en dat was te merken bij er avond eten. Heerlijke soep als voorgerecht en daarna en bord vol met steak en lekker veel fruit en groente. Tijdens het eten zagen we al rare lichtflitsen aan de horizon en Chrissie en ik vroegen ons af wat het was. Het bleek bliksem te zijn maar je kon het niet eens horen dus op naar bed en toen we in bed lagen was de storm ineens boven ons! En echt ik heb nog nooit zo'n storm meegemaakt en dan zit je ook nog is op een mega klein eiland! Gelukkig sliepen we met z'n 20'en op een kamer wat dan wel een beetje gerust stelde haha! Maar als er een flits was volgde meteen de donderslag een de stapelbedden schudden helemaal door elkaar! Niet te geloven! Uiteindelijk toch in slaap gevallen met muziek in en 's ochtends maakt Chrissie mij wakker met een blij gezicht dat zei: 'Happy birthday!!!' Yeah eindelijk 20! Na snel alles te hebben gepakt stond er een zeilcruise op het programma. Een zeilboot van zo'n 18 meter lang met een BBQ lunch en activiteiten inclusief! Een prachtig verjaardags programma zou ik zeggen! De boot was ontzettend mooi en de crew was erg aardig. De eerste bestemming was Castaway Island waar de gelijknamige olm Castaway is opgenomen. Erg mooi en weer super mooie vissen gezien tijdens een snorkertour. Na dit eiland gingen we naar een dorpje waar we een kava ceremonie gingen volgen. Kava is de nationale drank van Fiji en omdat het mijn verjaardag was mocht ik de ceremonie openen. Ik mocht vooraan zitten en de eerste twee koppen kava drinken. Het smaakt om eerlijk te zijn niet erg lekker haha maar het voelde zeer speciaal om het te openen. Na de ceremonie terug de boot op en daar stond een mega BBQ buffet klaar. Overheerlijk! Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Nadi (het hoofdeiland) en zat onze Yasawa eilanden tour erop. Na afscheid te hebben gnomen van Chrissie wachtte Sofie me op in het hotel en hebben we mijn verjaardag extra goed gevierd met een heerlijk dinner en wat cocktails. Het was een geweldige verjaardag!
De volgende dag alweer de laatste dag op Fiji! Aangezien mijn vlucht pas om 22.00 vertrok heb ik de hele dag nog in de zon kunnen liggen. Om 19.00 uur was het zover en nam ik afscheid van Sofie en werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Na een snelle douane controle wachten om te boarden en precies om 22.00 gingen we de lucht in en was het definitief tijd om gedag te zeggen aan Fiji.

Fiji was super mooi en leuk en als ik de kans krijg kom ik zeker terug!

Vanaka Naka Lebu Fiji! Oftewijl Fiji hartstikke bedankt!

And now off to the USA to live the American Dream!!!

  • 15 Juni 2013 - 00:06

    Anita De Raad:

    Leuk, om weer van je "te horen" en fijn, dat je het op de Fiji-eilanden zo geweldig naar je zin gehad hebt!
    'k Kan me voorstellen, dat je inderdaad een onvergetelijke verjaardag gehad hebt, Eric!
    Al wel e.e.a van Mary en Patricia gehoord over jullie verblijf in the USA, maar ben ook erg benieuwd naar
    jòuw verslag........

    Veel plezier nog & groetjes,
    Anita & fam.

  • 15 Juni 2013 - 10:21

    H.J.:

    SUPER Eric!!!!
    Ik zat echt te wachten op je verslag van Fiji!!
    En ik kan alleen maar zeggen dat mijn "zin"om er ook een bezoek te brengen alleen maar groter geworden is!!!

    Veel plezier verder op de trip door de US!!

    Greetz H.J.

  • 15 Juni 2013 - 11:29

    Margriet:

    Hé Eric,
    Wat een prachtreis maak je toch. Leuk om te lezen hoe jij overal van genieten kan! Maakt het reizen dubbel leuk! Groeten,Margriet

  • 15 Juni 2013 - 11:53

    Jan Blom:

    He Eric,

    Weer een gezellig verslag vanuit The Tropics ! Fijn dat je zo geniet, terwijl wij de koudste lente hebben sinds 1901 ! Dat heb je dus goed gepland ! And now the USA ! Ready to go ! Do you remember? Dreams comes true ! xxx you Dad.

  • 16 Juni 2013 - 10:11

    Simone:

    He Eric,

    Echt super leuk om te horen wat je allemaal doet!
    En nog van harte met je 20e!

    Nog heel veel plezier Eric,

    X Simone

  • 19 Juni 2013 - 07:28

    Mary :

    Hey Eric!
    En dan nu in NY the place to be :D Het laatste stukje van jouw reis!
    Geniet nog even volop met je vrienden en maak er weer een super tijd van.
    Denk nog even niet aan thuis ;) Sluit je Amerikareis mooi af!
    Enjoy and have fun!
    Heel veel liefs mama XXX

  • 27 Juni 2013 - 21:55

    Angela:

    Zo prachtig verhaal weer, de laatste uit je hele reeks.
    Je maakt me wat mee daar zeg,, blijf jaloers..
    Prachtig manier om je verjaardag ook te vieren, lijkt me wel gek zo zonder familie

Tags: Fiji, Pacific, Zon, Zee, Strand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 2329
Totaal aantal bezoekers 10864

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: