Down under in Australiaaaaa! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Blom - WaarBenJij.nu Down under in Australiaaaaa! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eric Blom - WaarBenJij.nu

Down under in Australiaaaaa!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

14 Mei 2013 | Australië, Sydney

En ik ben weer 'thuis' in Nieuw-Zeeland. Eergisteren veilig geland (wel met wat strubbelingen maar dat vertel ik later nog wel) en Australië is dus alweer achter de rug en wat zijn die 16 dagen toch omgevlogen! Laat ik bij het begin beginnen want ik heb enorm veel leuks meegemaakt! Het is trouwens weer een enorm verslag dus geniet er lekker van! :)

Op 26 april met de airbus naar het vliegveld in Auckland gegaan waar ik geruime tijd voor vertrek aankwam omdat ik niet kon wachten om te vertrekken.
Na een vlucht van ongeveer 4 uur kwam ik aan in Melbourne waar de zon inmiddels al was ondergegaan. Ook in Melbourne weer met de airbus gegaan en deze bracht mij direct naar mijn hostel. In het hostel sliep ik in de kamer met Julia! Julia had ik ook op de straybus ontmoet in Nieuw-Zeeland en ze had geregeld dat we in dezelfde kamer konden slapen, wat dus ook gelukt was. Het was erg fijn om weer een bekend gezicht te zien! Aangezien ik laat was aangekomen en redelijk moe was van de reis ben ook vroeg naar bed gegaan. De volgende dag ben ik er alleen op uit gegaan om de stad te verkennen. Melbourne is een erg mooie stad met wolkenkrabbers maar ook met trams wat mij erg aan Amsterdam deed denken! Erg leuk. Ook ben ik naar het tennispark geweest waar de Australian Open wordt gehouden. Het was bijzonder om hier nu eens zelf te lopen.
Nadat ik op 28 april lekker had uitgeslapen ging ik even op de computer om uit te zoeken wat er in Melbourne zou gebeuren op 30 april met koninginnedag! Tot mijn verbazing was er op 28 april op een plein al een klein Nederlands festival georganiseerd. Daar ben ik dus snel heen gelopen en het was zo apart om weer overal Nederlands te horen, oranje te zien, frikadellen en kroketten geuren te ruiken en de klompendans te zien! Hahaa het was een erg leuke dag!
Op maandag had Julia een dag vrij genomen en hebben we samen een dagtour geboekt om naar Philip Island te gaan. En dus stonden Julia en ik vroeg op en werden we opgehaald. We zaten in en groep van ongeveer 16 mensen, vele verschillende leeftijden en we raakten al snel in contact met andere leeftijdsgenoten.
Onze eerste stop was een kleine dierentuin waar ik op de foto en geweest met de echte Australische dieren onder andere: koala's, kangaroes en wombats. Na de zoo gingen we al snel richting Philip Island naar het hoofd evenement van de dagtour: de pinguïn parade! Helaas geen foto's van omdat het puur wild is. Wat er gebeurde was dat er grote tribunes waren gemaakt met uitzicht op de zee. Om 18.30 kwamen er honderden pinguïns uit de zee waggelen op zoek naar hun huis in de duinen. Dit was zo ontzettend spectaculair om al die pinguïns te zien! Ik ben er nog steeds onder de indruk van!
En ja de volgende dag koninginnedag!!! In Australië natuurlijk veel eerder dan in Nederland en dus om 18.00 pas naar het plein waar ze op een groot scherm de abdicatie en de kerk ceremonie lieten zien. Met vele andere Nederlanders die ook oranje gekleed waren heb ik ontzettend genoten en voelde me ontzettend Nederlands! Haha heerlijk!
De dagen erna heb ik niet veel gedaan en een aantal dingen uitgezocht voor het vervolg van mij reis. Maar op vrijdag ging ik naar Rhea. Ook Rhea heb ik op de Stray bus ontmoet en zij woont echt in Melbourne. Rhea had me uitgenodigd om een nachtje bij haar te gaan slapen en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Dus rond 15.00 uur naar Rhea met de tram en 's avonds nam ze me mee uiteten alvast voor mijn verjaardag :) erg lekker bij een Vietnamees restaurant gegeten. 's Avonds nog een film gekeken en daarna heb ik super lekker in mijn dubbele bed geslapen!
De dag erop lekker uitgeslapen omdat Rhea lang naar de kapper moest. Nadat ze rond het middaguur terug kwam hebben we heerlijke mini quiches gemaakt voor de football match waar we 's avonds heen zijn gegaan want Rhea's kamer genoot werkt daar en kon gratis kaarten regelen! En dus heb ik mijn eerste Australishe football meegemaakt wat ook weer erg leuk was, ook omdat het een enorm stadion was waar zo'n 100.000 mensen in kunnen, da's dus twee keer de ArenA! Rond 22.00 uur was de wedstrijd afgelopen en had ik besloten om geen hostel te boeken want mijn vlucht vertrok op zondag om 7.30 in de morgen. Nadat ik afsheid van Rhea en Julia had genomen ben ik naar het vliegveld gegaan waar ik rond 0.00 aankwam. En ja dan proberen te slapen wat totaal niet is gelukt! Vraag me niet waarom maar ik ben zonder te slapen om 7.30 uur het vliegtuig in gegaan haha! En ja zoals verwacht viel ik in het vliegtuig meteen in slaap waarbij ik het opstijgen niet eens heb meegekregen. Ben er inmiddels ook zo aangewend! Haha. Na een zeer korte vlucht van 1.5 uur kwam ik aan in Sydney! Met de trein ben ik van het vliegveld naar het centraal station gegaan waarna ik nog een kleine 10 minuten naar mijn hostel moest lopen. Doodmoe door weinig slaap aangekomen in mijn hostel waar ik om 10.00uur was en dus kon ik nog niet inchecken! Dit was pas mogelijk om 13.00uur! Erg vervelend en toch ben ik op uit gegaan want ik ben niet elke dag in Sydney! Haha. Dus snel mijn backpack in het deposit gestopt en naar Darling Harbour gelopen. Een erg leuk haventje met veel nieuwbouw, een winkelcentrum, een mega bioscoop met het grootste scherm van de wereld en een prachtig park. Zo'n half uur in het park gezeten en daarna weer verder gelopen naar een ander park (Hyde Park) op de kaart zag ik dat het opera huis maar een straat uitlopen was dus toen ben ik doorgelopen, niet wetende dat die straat enorm lang was! Maar toen ik uiteindelijk de punten van het opera huis zag voelde ik me echt weer een toerist met zo'n wauw-dit-is-zo-mooi-moment. Het opera huis ligt in een haven met ook de Harbour Bridge (een
mega brug wat ook een icoon is van Sydney) en vele hoge gebouwen. Het was inmiddels bijna 13.00 uur en ik kon niet geloven dat ik met maar 1.5 uur slaap zo'n 2.5 uur had gelopen!!! Dus lekker de gratis bus naar het hostel genomen en ingecheckt. Hier ben ik mijn bed ingedoken om de tank weer bij te vullen. 's Avonds weer terug naar Circular Quay (de haven bij er opera huis) en nog een aantal mooie foto's gemaakt en genoten van het uitzicht en de mensen want mensen kijken vind ik ook erg leuk haha!
Op dinsdag ben ik de dag begonnen in de Royal Gardens van Sydney en hier heb ik heerlijk in de warme zon gezeten en genoten van de mooie omgeving. Ik was aan het twijfelen om naar bioscoop te gaan en ik dacht het grootste scherm van de wereld? Jaaa daar moet ik wel heen! Maar het was erg duur... Toch besloten om te gaan en toen ik op het punt stond om een kaartje te kopen kwam er een vrouw naar mij toe voor een enquete en als ik dat zou doen kreeg ik 20% korting op de film! Tja dan zeg ik geen nee natuurlijk! Haha dus die avond naar Iron Man 3 in 3D geweest en wat was het mega groot! Met maar tien rijen maar per rij 60 stoelen! Het was een leuke film en weer een mega bioscoop ervaring rijker!
De volgende dag had ik afgesproken met Helen! Helen is de dochter van een de vriend van een tante van mij! Haha begrijpen jullie het nog? In ieder geval het was super leuk om haar wet te spreken! We hebben heerlijk geluncht in Darling Harbour en veel bij gepraat. Ze woont in Sydney maar ik zie haar weer in augustus als ze naar Nederland komt! Nadat we na een heerlijke lunch afscheid hadden genomen ben ik naar de Harbour Bridge gelopen en hier ben ik op een pylon van de brug gegaan. Dit was een uitkijkpunt waar je de hele stad kon zien, het was zo ontzetten mooi om het van een hoger gelegen punt te zien. Hierna ben ik weer naar de Royal Gardens gelopen en heb ik gewacht op de zonsondergang. Hier heb enorm mooie foto's van de Harbour Bridge met het opera huis ervoor kunnen maken.
En ja dat was het alweer uitchecken in er hostel in Sydney... Maar ik heb mijn spullen snel in het deposit gestopt en heb de bus genomen naar Bondi Beach! Dit is het bekendste strand van Australië, onder andere door de populaire Boni Beach Rescue serie die hier is opgenomen. Na een paar uur heerlijk om het strand te hebben gelegen ben ik terug naar het hostel gegaan ok mijn spullen op te pikken en daarna ben ik snel naar het centraal station gelopen. Met de trein ben ik naar Holsworthy gegaan was Henk en Atun mij hebben opgepikt. Henk is een oude schoolvriend van mij moeder en hij heeft aangeboden om daar 3 nachtjes te komen logeren. Nadat ik de auto ben gestapt gingen we naar een plaatsje in de buurt waar we bij een Thais restaurant uit eten zijn geweest. Hierna naar Henk's huis en redelijk snel naar bed gegaan aangezien ik erg moe was.
De volgende dag vroeg op want Henk ging mij de omgeving laten zien maar eerst stond er een heerlijk ontbijtje voor mij klaar met jus d'orange, kaas en leverworst!! Zoo lekker! Niet lang daarna zijn we naar Henks werk gereden om Atun af te zetten en om een collega van Henk mee te nemen want hij ging ook mee. Na een aantal prachtige uitzichtpunten en een overheerlijke veel te luxe lunch zijn we naar de dierentuin gegaan. Hier weer op de foto met vele kangaroe's, koala's en andere Australische dieren. Daarna weer terug naar Henks werk gereden om Atun op te pikken en zijn collega af te zetten. Nu namen we Adtiya mee, dit is een stagiair uit Indonesië die daar werkt voor 4 maanden. 's Avonds heeft Atun heerlijke steaks gebakken en ook hier heb ik enorm van genoten omdat ik een echte karnivoor en de afgelopen tijd niet heel veel vlees eb kunnen eten omdat ze hier geen eenpersoons verpakkingen hebben (te duur dus). Op zaterdag zijn we vroeg opgestaan want we gingen de Blue Mountains bezoeken. De Blue Moutains wordt de Grand Canyon van Australië genoemd en was eveneens indrukwekkend! Zo ontzettend groot en kliffen die 200 meter de diepte in vallen! Wauw! Na een aantal korte wandelingen en uitkijkpunten zijn we naar en plaatsje in de buurt geweest en zijn we wat winkeltjes afgelopen. Zo richting de avond gingen we naar Patricia, een andere collega van Henk, die haar verjaardag vierde en ook ik was uitgenodigd :)! Erg leuke verjaardag gehad en veel 'Ozzies' gesproken die niet kunnen geloven dat wij in dat enorm kleine Nederland met bijna 17 miljoen mensen wonen! Want Australië is ongeveer 200 keer groter dan Nederland en hier leven 23 miljoen mensen!!! Wat een verschil!
Nadat een zeer gezellige avond zijn we richting huis gegaan en heb ik mijn tas ingepakt want de volgende dag ging de wekker om 5.45 om naar het vliegveld te gaan. Nogmaals Henk enorm bedankt dat ik bij jullie in huis mocht komen!
Rond 8.00 uur kwam ik aan op het vliegveld en checkte ik in en leverde ik mijn tas in. Door de douane en om 9.40 uur zou mijn vlucht terug naar Auckland vertrekken maar toen gebeurde het 9.00 uur. Vlucht gecanceld. Tja wat nu... Nou wachten! Enorm lang want ik was geplaatst op de vlucht om 18.40!!! Dus heb ik 9 uur moeten wachten! Erg vervelend maar het was niet anders... Na wat geshopt en geslapen te hebben doodmoe het vliegtuig ingestapt. Na en vlucht van 3 uur kwam ik weer aan in Nieuw-Zeeland wat als thuis voelde... Maar toen gebeurde het, de vervelendste dag van mijn reis... Met mijn tassen door de laatste scans en ja hoor ik werd eruit gehaald!!! Doodsbang meegelopen naar een ruimte waar ook de drugscriminelen zitten (denk ik). Nou ik was totaaaaal vergetendat ik een appel in mijn handbagage had... En ja hoor daar moet ik dus voor betalen! Die stomme appel is even €255,45 waard!!! Een boete!!!!! Nooooo haha te erg gewoon! Inmiddels kan ik er gelukkig om lachen maar toen was het zeker geen pretje.... Nou telkens als mij dus nu een appel wordt aangeboden zal ik aan dit verhaal herinnerd worden... Haha ik en er op voorbereid mensen!! Haha
Daarna snel naar de stad gegaan met de nachtbus en hup naar bed.
Gisteren eigenlijk helemaal niets bijzonders gedaan... En vandaag alles klaar gemaakt want ik ga morgen naar Fiji!!! Dus alle kleren zijn gewassen, al het eten is op (!!!) haha en de tas is gepakt! Ook ben ok vandaag weer naar de kapper geweest wat weer een hele ervaring was aangezien ik bij een Chinese vrouw werd geplaatst die geen Engels kon! Dus ik met foto's van mijzelf maar laten zien hoe mijn haar eruit moest zien! Haha Joke (mijn kapster) ze deed echt enorme rare dingen! Hahaa had je niet even naar Nieuw-Zeeland kunnen komen?? Haha. Na de kapper nog snel wat gegeten en nu lig ik dit in mijn bed te typen klaar om te gaan slapen en om morgen naar Fiji te gaan! Super veel zin in en het wordt elke dag zo'n 30 graden! Ook hier zal ik niet te veel over vertellen, jullie lezen het in mijn volgende verslag.
Ik ontmoet Sofie op het vliegveld in Auckland en samen zullen we er een enorm leuke tijd van maken!

Nou mensen dat was 'em weer! Australië! Ik heb het zo ontzettend leuk gehad. En nu dus definitief afscheid van Nieuw-Zeeland! Heel apart! Haha!

Morgen om 13.00 uur (NZ tijd) de lucht in!

Jullie horen snel weer van mij!!!

Groetjesssss!

  • 14 Mei 2013 - 14:57

    Patricia :

    Kun je Fiji niet overslaan? Kan niet wachten om je te zien! Xx

  • 14 Mei 2013 - 16:54

    H.J.:

    Superverslag!!
    Veel plezier op Fiji!!

    En onthoud: "An appel away keeps money in your pocket"!

    Greetz H.J.

  • 14 Mei 2013 - 17:47

    Linsey Van Den Akker:

    Leeeuk Eric!! :-) & balen van die appel!
    Maar wel weer veel meegemaakt in ieder geval :)

    Veel plezier in Fiji!!

    Liefs Linsey

  • 14 Mei 2013 - 19:03

    Maaike Van De Poll:

    Super verslag weer!! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad ik Australie. Ben benieuwd hoe Fiji zal zijn. Geniet van de 'bounty' stranden. En relax!!!!!! Tijd gaat al weer hard zeg.
    Wacht in spanning op je nieuw verslag over Fiji en natuurlijk vooral de foto's!!

    Liefs,
    Maaike

  • 14 Mei 2013 - 21:04

    Ernst:

    zò, weer mooie verhalen zeg. Leuk om weer mee te lezen wat je allemaal meemaakt. Ben benieuwd naar Fiji!

    Ernst

  • 14 Mei 2013 - 22:09

    Gerrie Van Den Akker:

    Erg leuk om je reisverslag te lezen, geweldig joh, en wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Geniet van alle leuke en mooie dingen die je nog mee gaat maken op je reis !

    Groetjes,
    Gerrie

  • 15 Mei 2013 - 09:51

    Jan Blom:

    Wat een leuk verslag en mooie foto's heb je gemaakt. Mijn complimenten.
    Ja, en dan die appel ?! Je weet dat je nog naar "The Big Apple" gaat?
    Geniet van de tropische zon, strand en heerlijke vruchten op Fiji en rust
    lekker uit in een hangmatje met een cocktail onder een palmboom voordat
    je straks TWINTIG gaat worden !!!! Ik had er bijna bij geweest !
    Veel plezier en liefs, je Papa.

  • 15 Mei 2013 - 11:15

    Joke:

    toch leuk om te horen dat er aan de andere kant van de wereld ook aan mij gedacht wiord.
    hoop wel dat je kapster ondanks alles je wel normaal de straat op heeft laten gaan.
    maar anders zijn de petten erg makkelijk. geniet nog lekker verder en veel plezier ook als je je ma en zus weer in levende lijfe gaat zien.
    zal best wel weer heel appart zijn. dikke knuffels hier uit nijkerk.

  • 15 Mei 2013 - 19:38

    Annemijn:

    Heerlijk verslag Eric! Voelt eventjes alsof wij ook weer weg zijn, we hebben echt precies dezelfde dingen gezien in Ozzieland. Behalve dan die Hollandse dingen, lijkt me echt super om zoiets aan de andere kant van de wereld te vieren. En die kroketten en frikandellen.. ik zie je nog zitten op onze hotelkamer in Cameron Highlands met de mededeling dat je een frikandel had gegeten haha!
    Zal wel raar zijn nu je definitief je 'thuis' van de afgelopen maanden hebt verlaten. Hopelijk voelt Fiji ook snel weer al thuis ;) maar dat gaat vast wel goed komen! Heel veel plezier op het mooie witte strand!!

  • 16 Mei 2013 - 01:39

    Anita De Raad:

    Gisteren niet achter de computer gezeten en net dus "even" je verslag over je verblijf in Australië gelezen; wat geweldig weer, Eric! Wel balen van die VERGETEN OP TE ETEN appel: wat een duur grapje was dat voor je! ('k Wist niet, dat ze daar zò streng waren!)
    Inmiddels ben je waarschijnlijk al op de Fiji-eilanden gearriveerd en misschien lig je zelfs al wel heerlijk relaxt op 1 van die prachtige stranden daar....
    Geniet er maar lekker van, Eric!

  • 16 Mei 2013 - 09:56

    Mary Echter:

    Lieve Eric, wat een mooie ervaringen heb jij weer opgedaan! Ik hoor natuurlijk al veel van jou, maar toch altijd weer leuk en gezellig om jouw reisverslagen te lezen. Onvergetelijke herinneringen en nog veel moois in het vooruitzicht. Terwijl wij hier in de regen zitten en het buiten koud is, lig jij nu heerlijk te genieten van de Bountystranden op Fiji. Wens je heel veel plezier en lekker relaxen samen met Sofie. Echt super leuk dat je samen met haar bent, alleen is ook maar alleen en samen heb je gewoon nog meer plezier!
    Nou onze koffers zijn bijna gepakt ... Nog 2 nachtjes en dan gaan we eindelijk weer richting jou! Heb er zo'n zin in. Helaas nog net niet de 22e samen, maar wel de 23e en samen met Richard vieren we dan jouw 20e verjaardag!
    Ok Eric geniet op Fiji en we zien elkaar over 7 dagen :D
    Ik ga weer verder, groetjes ook voor Sofie,
    Doegggggg tot de 23e!
    Heel veel liefs mama XXX

  • 27 Juni 2013 - 21:47

    Angela:

    beetje aat, maar wilde toch nog even ej verslagen lezen nu je weer terug in nederland bent.
    kan het nog steeds niet bevatten dat die 162 dagen al weer om zijn..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 10869

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: