Byebye amazing New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu Byebye amazing New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu

Byebye amazing New Zealand!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

25 April 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jaa daar is weer een verslag! Na drie maanden in Nieuw-Zeeland te hebben gezeten vlieg ik morgen weer verder. Op naar de volgende bestemming met weer een nieuw avontuur. En dat avontuur begint in Melbourne, Australië!

Maar wat zijn er de afgelopen drie weken gebeurd? Nou niet heel veel maar ik zal het jullie toch vertellen. Na mijn vorige verslag ben ik met Cassie (een meisje dat ook in het hostel werkte) naar The Hobbit geweest. En nee niet zo maar een bioscoop maar in The Embassy, waar ook de grote premiere was te zien! Wat was dit en mooie bioscoop ze. Ik denk dat het te vergelijken is met het Tusunski theater in Amsterdam. De film vond ik erg mooi gemaakt en ik kan niet wachten op deel 2 en dan als ik in Nederland in de bioscoop zit dan kan ik gewoon tijdens die film zeggen dat ik in het land ben geweest waar die is opgenomen!
Verder heb ik gewerkt en dat was erg makkelijk aangezien ik veel nachtdiensten had die erg simpel waren.
Daarnaast ben ik met Sofie (een andere meisje die werkt inboet hostel) naar het reisbureau gegaan want zij wilde ook graag naar Fiji en zo heeft ze geboekt dat we samen op het vliegtuig zitten naar Fiji en dezelfde activiteiten tour gaan doen! Dat zal super fijn zijn dat ik eindelijk met iemand die ik ken in het vliegtuig zit! Haha. Zij komt op 15 mei aan in Auckland en ik zal haar dan ook op het vliegveld ontmoeten als we samen gaan inchecken!
Ook kon ik het heel goed vinden met Emily, ze komt uit Guildford in Engeland, en ook zij werkte in het hostel maar al snel had ze een betaalde baan gevonden en dus zag ik haar niet zoveel meer aangezien ze bij haar oom en tante introk die buiten de stad wonen waar haar baan is. Samen hebben we heerlijke pasta's gemaakt en leuke pokeravonden gehad.
Zoals jullie dus lezen heb ik ontzettend leuke mensen ontmoet in het hostel waar ik werkte. En het is echt zo dat als je alleen reist je zo ontzettend snel contact maakt met mensen. Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad ik het hostel in Wellington en ik ga ook weer deze mensen erg missen.
Afgelopen vrijdag was jet dan na 6 weken zover en had ik mijn laatste werkdag en dat heb ik zaterdagavond goed gevierd! Ook omdat het andere mensen hun laatste avond was zijn we met z'n alle uit geweest en daar kon "The Mermaid" de bekende stripclub in Wellington natuurlijk niet bij ontbreken. Ik zal het zeer kort houden het was een hilarische en super leuke avond!
Op zondag vertrok ik vroeg in de bus met een hangover naar een national park waar ik de Tongariro Alpine Crossing zou gaan doen. Hier was ik al eerder geweest in het begin van Nieuw-Zeeland maar door het slechte weer was hij toen gecanceld. En ja hoor ook nu was het weer slecht weer! Ik had 3 nachten in het hostel geboekt en deze had een jacuzzi dus daar heb ik in die dagen heerlijk gebruik van gemaakt.
Op woensdag heb ik de bus naar Auckland genomen. We kwamen laat aan en ik was erg moe. Maar de kamer is verschrikkelijk! Ik denk de slechtste kamer tot nu toe... Het stinkt en het bed is fijn... Maar op zich zijn het maar 2 nachten dus ik zet mezelf er maar even doorheen. De volgende dag geen wekker gezet en werd ik wakker met de zonnestralen in mijn gezicht. Het was een heerlijke dag vandaag! Na een snelle douche ben ik er op uit gegaan en heb ik rond gelopen in Auckland. Ook besloten om maar se skytower op te gaan. Deze toren is 192 meter hoog en biedt dus een prachtig uitzicht over deze grote stad met hoge gebouwen die aan het water is gelegen. Ook zie je de bergen op de achtergrond. Het is erg mooi allemaal!

En nu lig ik dit te typen in mijn bed en ben ik klaar om te gaan slapen want als ik wakker word ga ik naar het vliegveld!
Ik vlieg om 15.30 NZse tijd, dus dat is 5.30uur op vrijdag in Nederland.
Ik verblijf 9 dagen in Melbourne waarvan ik de eerste week al heb geboekt. Ik slaap hier met Julia die ik op de Stray bus heb ontmoet. Zij werkt tijdelijk in Melbourne maar stopt als ik weg ga en dan gaat ze richting het noorden van Australië.
Verder vertel ik nog niet alles wat ik van plan ben in Australië want dat kan per dag weer wijzigen zoals jullie weten! Haha

Nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte en mijn volgende verslag komt uit Australië!

Liefs van mij uit Auckland!!!

  • 25 April 2013 - 16:33

    Angela De Vries:

    Super verhaal weer, en wat fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet.
    Genoeg geld verdient voor de rest van je reis?

  • 25 April 2013 - 17:18

    H.J.:

    Klinkt allemaal weer erg goed!!!
    Veel plezier in Aussieland en Fiji!

    Groet H.J.

  • 25 April 2013 - 17:51

    Jessica:

    Is die wandeling dus weer niet door gegaan?!! Potverdorie!! Hahahahah!!
    Eric een hele goede reis en geniet van de laatste weken, ze zullen vast voorbij vliegen! X Jessica

  • 25 April 2013 - 18:21

    Mary Echter:

    Hey Eric! Goeie reis en ontzettend veel plezier gewenst in Australië!
    Heerlijk nog zomaar een onverwacht uitstapje naar Australië, wie had dat gedacht ... :D
    Nog 4 weken en dan zien wij elkaar weer in LA, kijk er echt heel erg naar uit, ook eerst samen met Patricia op pad in San Francisco etc. Echt zo'n zin in! Tijd gaat nu wel snel, daarom joh geniet en maak heel veel plezier! Tot gauw weer!
    Veel liefs, mama XXX

  • 25 April 2013 - 18:30

    Liza V Duinen:

    Wat gaat de tijd toch snel... Have fun down under! X

  • 26 April 2013 - 01:00

    Anita De Raad:

    Ate en ik zijn vanavond gezellig even bij je moeder geweest en toen heb ik eindelijk je foto's gezien: wat een prachtige reportage, Eric! Ontzettend leuk ook voor later; onvoorstelbaar, dat je al zoveel gezien en gedaan hebt de afgelopen maanden!
    En nu eindelijk naar Australië......
    Alvast veel plezier & groetjes van ons allemaal!

  • 26 April 2013 - 10:51

    Jan Blom:

    Hey Eric,

    Bedankt voor je leuke verslag. Maar nú ga je weer echt vakantie vieren !
    Door alleen te reizen ga je sneller contact leggen met mensen. En dat is
    heel leerzaam en goed voor je ontwikkeling.
    Veel mensen moeten altijd iemand bij zich hebben omdat ze zelf angstig
    zijn om alleen te zijn. Mijn complimenten dat je dit allemaal onderneemt!
    Goede vlucht en veel plezier in Australië.

    Groet en liefs,
    Je Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 10867

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: