Halftime! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu Halftime! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu

Halftime!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 April 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Woensdag 3 april 2013. 81 dagen geleden begonnen met mijn wereldreis en dus heb ik nog 81 dagen te gaan. Oftewijl ik ben dus precies op de helft van mijn reis vandaag! Wat is de tijd toch om gevlogen maar wat heb ik (gelukkig) nog veel in het vooruitzicht!! Australië (ja alles is definitief en ik kom er later nog op terug), Fiji en natuurlijk Amerika!!!
Ooh aangezien alles zich de afgelopen weken in Wellington heeft afgespeeld is er niet heel veel boeiends gebeurd maar ik hou jullie graag op de hoogte :). Dus veel leesplezier!

Mijn laatste verslag schreef ik drie weken geleden in Wellington. Hier ben ik nog steeds en toentertijd sliep ik nog in het hostel Trek Global. Dit was een goed hostel en ook nog eens goedkoop! Dus ik had het naar mijn zin maar het was ook wel fijn geweest om een baantje te hebben. Maar ik sta op alle wachtlijsten en dus hoef ik alleen maar op een belletje te wachten, veel meer kan ik op het moment niet doen.
In het weekend zag ik op Facebook dat Samantha en Anouk (uit Putten), de twee meiden die ik had ontmoet met Jim in Frans Jozef, weer in Wellington zouden zijn! Alleen kwamen ze op vrijdag laat in de avond aan met de boot en waren ze erg moe. Gelukkig waren ze niet van plan de volgende dag weg te gaan dus spraken we de volgende af in hun hostel. Na veel te hebben bijgepraat en veel te hebben gelachen leerden we elkaar steeds beter kennen en het klikte super goed! Die avond zijn we met z'n drieën uit geweest en het was een hele gezellige avond! Op zondag werd ik wakker en keek op mijn telefoon en zag ik dat ik een sms'je had van een nummer dat ik niet kende. Het was Bob: "This is Bob from Base. We need somebody to start working for accommodation tomorrow. The first one who sends a text back gets the job." (Base is een hostel wat in elke stad in Nieuw-Zeeland is gevestigd) Dus nadat ik de slaap uit mijn ogen had gewreven en het sms'je nogmaals had gelezen stuurde ik meteen een sms'je terug dat ik het graag wilde doen en of ik nog de eerste was. En na een minuut een sms'je terug dat ik de eerste was en dat ik om twee uur naar base kon komen! Yes dat gaat geld besparen! Dus die dag ben ik naar Base gelopen en om 13.50uur gevraagd aan de receptie waar Bob was want ik had een afspraak met hem. Maar helaas ze kende geen Bob. Na uitgelegd te hebben dat ik voor werken voor accommodatie kwam was er nog steeds een verbaasde blik op haar gezicht te zien en ze zei dat ik maar naar het kantoor op de eerste verdieping moest gaan. Dus zo gezegd zo gedaan en daar zat Connor. Dus geen Bob. Na een vreemde conversatie kwam ik erachter dat die niet de juiste Base was. Ik stond namelijk ook nog op de wachtlijst voor base in Queenstown! Maar ja daar was ik al 2.5 week geleden vertrokken. Dus teleurgesteld terug gelopen naar Trek Global. Maar die avond zou ik Susanne en Annemijn weer zien die ik een maand geleden in Singapore voor het laatst had gezien! Dus die avond hebben we heel veel bij gepraat en gelachen onder het genot van pannenkoeken met Nutella!! Heeerlijk! Helaas de volgende dag op maandag afscheid genomen van Anouk en Samantha en Susanne en Annemijn! Maar ik ga ze zeker weer zien in Nederland zo snel mogelijk als ik terug ben!
De dagen daarna heb ik niet veel gedaan en heb ik genoten van de zon op het strand! Ik ben heerlijk bijgekleurd. Na de stranddag nog naar het uitkijkpunt van mt. Victoria gelopen en hier had je een prachtig uitzicht over Wellington! Toen ik terug liep van het uitkijkpunt naar het hostel nog even langs de supermarkt gelopen en ik kwam erachter dat ze een international food schap hadden en na de Nederlandse producten te hebben gevonden was ik zeer verbaasd! Augurken (AH merk), gevuld speculaas, drop, beschuit (Bolletje), mergpijpjes, hagelslag (Euro Shopper), mayonaise (Calve) en nog veel meer!!! Ze hebben het gewoon in de lokale supermarkt! Wie had dat gedacht! Haha! Dus elke week trakteer ik mijzelf op wat lekker en na de Zaanse huisjes, gevulde speculaas heb ik nu heerlijke hagelslag!
Maar goed nadat ik veel op het strand had geleden was ik op vrijdag naar er museum gegaan en niet voor een bezoek aan het museum maar voor de gratis WiFi die hier erg goed is! En ja ik kreeg een sms! En dit keer van Base in Wellington! Dus ik kon eindelijk beginnen met werken! De volgende dag meteen aan de slag en het werk is zeer makkelijk. Verdeeld in bedden opmaken of de badkamers schoonmaken en dan een half uur pauze en daarna de keuken of de bar (uitgaansgelegenheid onder er hostel) schoonmaken. Easy as! Dit doe ik op het moment 5 dagen in de week en dan 2 dagen vrij! Dus ik heb een heerlijk relaxed leventje op het moment. Daarnaast eet ik veel noodles die maar €0.40 kosten! En nu dus veel brood met hagelslag!!! Ik bespaar op het moment lekker geld zodat ik over 3 weken naar Australië kan. Ook slaap ik omdat ik hier werk in de staff room. Dit is een kamer voor 6 personen (3 stapelbedden) en dus verblijven de mensen in de kamer langer. Zo bouw je snel een band op en dat is fijn! Ook kwamen Susanne en Annemijn nog terug voor een nacht aangezien ze het Zuidereiland hadden gedaan en ze verser vliegen vanuit Auckland en dus in Wellington een nachtstop maken. Met z'n drieën zijn we heerlijk uiteten geweest en heb ik een mega lekker steak gegeten! Daarna nog net z'n drieën de nachtmarkt over gelopen en na het zien van What Happens In Vegas naar bed gegaan en de volgende dag definitief afscheid genomen.

Verder gebeurd er dus niet veel op het moment en geniet ik heerlijk van de rust! Morgen met een meisje eindelijk naar The Hobbit! In het Embassy theater waar ook de premiere was. Het schijnt een enorm mooie zaal te zijn dus foto's volgen op Facebook. En ik kom net terug van de Wednesday Qyiz Night waar we een $100 bier tap hadden gewonnen! Dus ik vermaak mij op het moment prima in dit hostel net leuke en gezellige mensen om mij heen die ook nog eens langer blijven dan dat ik blijf!

Oh even tussendoor nog twee rare dingen die ik de supermarkt vond was coca cola 2.25 liter fles voor$2! Dat is om gerekend €1.30!!! En de gekoelde flesjes van 0.5 liter zijn $4.50 omgerekend €3.25!!! Haha erg vreemd! En ja ik dacht Nieuw-Zeeland dat is het land van de kiwi's maar nee die worden gewoon geïmporteerd uit Italië!!! Haha. Just something I had to share with!

Mijn verder plannen zijn voor de rest van mijn reis dat ik over 2 weken al stop met werken en me dan ga klaar maken voor de Tongariro crossing waarna ik mijn reis vervolg naar Auckland want op 26 april vlieg naar Melbourne. Hier verblijf Ilse eerste 5 nachten bij Rhea. Ik heb haar ontmoet tijdens mijn reis door het Noordereiland met de Stray bus en daarna slaap ik nog 4 nachten in het centrum van Melbourne. Op 5 mei vlieg ik naar Sydney want vliegen was goedkoper dan de busreis van 12 uur. Hier verblijf ik de eerste 4 nachten in het centrum van Sydney en de laatste 3 nachten bij Henk (een oude schoolvriend van mijn moeder) waar ik zeer welkom was. Op 12 mei vlieg ik alweer terug naar Auckland want dat vervolg ik op 15 mei mijn reis naar Fiji. En de rest weten jullie!

Ik kijk er erg naar uit om weer verder te reizen, gelukkig hoef ik nog maar 10 keer te werken en dan ben ik klaar.

Nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn werk in het hostel en kunnen jullie het volgende verslag verwachten net voor of misschien wel in Australië!!!

Groetjes uit (nog steeds) Wellington!!!

  • 03 April 2013 - 15:59

    H.J.:

    Hé Eric,
    Goed om te lezen dat het zo goed met je gaat!
    Het blijft een mooi avontuur om te lezen. Ik kijk erg uit naar je verslagen uit Fiji!!

    Veel plezier!
    Groet,
    H.J.

  • 03 April 2013 - 16:02

    Dorien:

    Klinkt goed allemaal zeg! Have fun! Xx

  • 03 April 2013 - 16:04

    Remco Van Duinen :

    Leuk hoor blommetje, ik hoop dat je het lekker naar je zin hebt enzo. en als je thuis komt gaan we wel een x een potje gamen en sparren haha.

    veel plezier en groetjes remco!

  • 03 April 2013 - 16:13

    Patricia Blom:

    Jaaaaa vanaf vandaag kan het aftellen beginnen!!!

  • 03 April 2013 - 16:46

    Gladys:

    Ook Wellington wordt na zo'n tijd toch ook wel weer 'gewoon' ;)

    Nou, je hebt ons weer bijgepraat. Heel veel plezier nog met alles wat je daar uitspookt en beleefd.

    Groetjes vanuit het nog steeds koude Nederland!

    Gladys

  • 03 April 2013 - 16:49

    Mary Echter:

    Nog 45 dagen en dan ... Komen wij eraan ... Heb er geel veel zin in!
    Take care,
    Veel liefs mama XXX

  • 03 April 2013 - 18:10

    Ernst:

    ha verre neef, heel verweg; super leuk verslag weer om te lezen!

  • 03 April 2013 - 18:59

    Angela De Vries:

    Heejj,
    Wat fijn om weer een verslag te lezen.
    Grappig dat ze bekende spullen hebben in de supermarkt daar. Zul je zeker een hoop van meenemen op de rest van je reis. Heb je toch een beetje Nederland in de buurt!
    En wat mooi dat je werk hebt gevonden en je reis hebt kunnen uitbreiden.
    Nu ben ik erg benieuwd naar je volgende avonturen!

    Oh en hier begint het mooiere weer ook eindelijk te komen, het is nog wel koud maar de zon schijnt..

    xx

  • 03 April 2013 - 21:13

    Margriet:

    Hoi Eric,

    Veel plezier in Australië, straks!
    Pas goed op jezelf.

    Groetjes,
    Margriet

  • 03 April 2013 - 22:30

    Jessica:

    Jeetje joh, op de helft al weer! Nou als aankomende tijd net zo snel gaat als afgelopen tijd ben je snel weer thuis (hihii.. moet jij nog niet aan denken zeker!) Dus geniet er nog maar ff lekker van! xxx

  • 03 April 2013 - 22:42

    Simone:

    He Eric,

    Klinkt echt goed allemaal,
    Ben best wel een Beetje jaloers!!
    Nou heel veel plezier nog en succes met werken.
    Xx

    Simone (van Liza)

  • 04 April 2013 - 00:50

    Anita De Raad:

    Al weer op de helft......wat vliegt de tijd, Eric!

    Inderdaad 3 weken geleden, dat we je laatste verslag lazen, maar 'k had al wel van je moeder vernomen, dat het gelukkig goed met je ging en dat blijkt wel weer uit je verslag!

    Succes & veel plezier nog,
    lieve groetjes,
    Anita

  • 04 April 2013 - 01:33

    Greet:

    Hey,

    Ben erg teleurgesteld over de "kiwi feiten", we hadden daar voor een tijdje terug zulke leuke import plannen over bedacht ;) ;) ...Maar goed, we gooien het allemaal wel weer om....;) Ga vooral door met genieten, want je ziet hoe snel het gaat!!!!!!!!!!!!!!!!...... xxx Greet

  • 04 April 2013 - 09:35

    Jan Blom:

    Je hebt weer een leuk verslag gemaakt. Nog even en dan naar...Australië !
    Geniet van elk moment op deze bijzondere reis.
    In Nederland weer berekoud en was lichte sneeuw.
    Veel plezier en tot gauw op i-pad.
    Je Papa xxx

  • 04 April 2013 - 10:23

    Richard:

    Nou hoe was the hobbit? Altijd leuk he, als je Hollands eten tegenkomt in een ander land:P Nou, veel succes met al je komende vluchten (4x toch?) en ik zie je! Adios

  • 04 April 2013 - 22:19

    Susanne:

    Yes, eindelijk naar The Hobbit!! Was gezellig Eric, we hebben zin om je weer te zien in Nederland! Vreemd dat Jim niet voorkomt in je verslag ;) haha! Lieeefsss xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 10868

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: