Alle gemaakte plannen gewijzigd! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu Alle gemaakte plannen gewijzigd! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eric Blom - WaarBenJij.nu

Alle gemaakte plannen gewijzigd!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

05 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wauw daar is weer een nieuw verslag!! Sneller dan ik en jullie waarschijnlijk dachten maar er is ook zoveel gebeurd de afgelopen week! Alles wat ik in mijn vorige verslag had verteld klopt niet. Haha. Okee ik zal alles vertellen en bij het begin beginnen. Het kan een langdradig verhaal worden maar dan snappen jullie wat ik heb meegemaakt. Ohh dat klinkt nu alsof ik een verschrikkelijke week heb gehad maar achteraf vond ik het de meest geweldige van allemaal!

Mijn laatste verslag schreef ik alweer bijna twee weken geleden op woensdag 20 februari. Op donderdag heb ik niet veel gedaan en hebben Lotte, Rixt, Kinny en ik lekker in de zon in het park gelegen. Een heerlijke relax dagje dus. Ook ging het alweer veel beter met mijn voet! Die antibiotica heeft echt snel aangeslagen en gelukkig maar.

De volgende dag (vrijdag) begon het... Rixt en ik gingen naar de receptie om nachten bij te boeken. In het hostel kan je namelijk maar per keer 2 a 3 nachten boeken en dan moet je gewoon even naar de receptie lopen als je bij wilt boeken wat normaal altijd kan. Kinny vertrok de volgende dag dus ik was veilig en Lotte had geluk en had al eerder geboekt. Maar wij hadden dus het probleem dat dit hostel was volgeboekt voor de zaterdagnacht. De vrijdagnacht hadden we gelukkig al wel geboekt. Maar goed toen zeiden we dus dat we dan maar naar een ander hostel moesten maar die gast aan de receptie zegt er snel achter aan dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken aangezien er een groot festival plaats vindt en alle hostels in Queenstown volgeboekt zouden zijn! Nou lekker is dat! Dat had hij ons wel even eerder kunnen vertellen... Maar goed Rixt en ik snel naar het boekingscentrum maar het enige wat ze voor zaterdagnacht hadden was een hotel kamer voor 350€!!! Nou als backpackers kunnen wij dat natuurlijk niet permitteren dus was de andere optie een tent... Totaal geen zin in maar het was de enige optie en je moet toch een slaapplek hebben. Oh ze zei er wel bij dat je je eigen tent mee moesten nemen maar die hadden wij niet. Dus naar de overkant naar de kampeerwinkel en een tent huren voor zaterdag maar als we die wilde moesten we ook vrijdag al betalen. Maar die goede man zei dat we zaterdagochtend terug moesten komen als hij open gaat om 9u en dan de tent kunnen huren. Nou dat is geregeld dus terug naar het hostel en even op bed liggen van alle stress... Inmiddels was er een nieuwe jongen in de kamer gekomen, Jim uit Leicester (Engeland). Jim had hetzelfde probleem voor de dag erna. Maar hij had een auto gehuurd en ging voor een nacht naar Te Anau (en plaats onder Queenstown zo'n 2u rijden). Toen is er een belletje bij mij gaan rinkelen aangezien ik echt geen zin had om in de kou in een tent te slapen met geen faciliteiten! Maar kon ik Rixt wel achter laten... Ze kon niet mee aangezien zij de volgende dag vroeg met de bus mee moest voor een 3 daagse reis door het diepe zuiden. Maar ik dacht ik ben alleen aan het reizen je maakt je eigen beslissingen en je gaat alleen weer naar huis dus ik aan Jim gevraagd of ik mee kon... Ja, leuk zelfs! Okee dat was mooi maar nu moest ik het Rixt nog vertellen... Ze vond het niet heel leuk maar ze zei dat ik het moest doen. Nou goed de volgende ochtend mijn tas ingepakt en klaar gemaakt om te gaan totdat Rixt weer de kamer in kwam en zei dat alle tenten waren uitverkocht!!! En dat de goedkoopste hotel kamer nu €650 was! Dus heeft ze besloten om ook met mij en Jim mee te rijden naar Te Anau. De volgende ochtend zou haar bus daar langs rijden dus had ze geregeld dat ze daar kon worden opgepikt rond het middaguur.
Aangekomen in Te Anau was het erg saai, een klein stadje en in het hostel was niet veel te beleven. Dus weer lekker van de zon genoten en vroeg naar bed gegaan. Op zondag zouden Jim en ik weer terug rijden naar Queenstown maar aangezien Milford Sound (een prachtig national park) redelijk dichtbij was hadden Jim en ik besloten om daar heen te gaan met de auto. Rixt hadden we achter gelaten voor haar bus en Jim en ik zijn in de auto gestapt naar Milford Sound. Aangekomen en op de boot voor een 1,5 uur durende cruise. En wat was het prachtig! Dat zijn dus de foto's die ik op Facebook heb geplaatst! Tijdens de cruise hebben we pinguïns en zeehonden gezien. Daarnaast een grote verassing namelijk de zeldzaamste dolfijn van de wereld! De kapitein die er al 20 jaar werkte had ze maar 4x eerder gezien! Ik kan het nog steeds niet geloven. Wauw wat een geweldige ervaring!!!
Na Milford Sound zijn we weer rustig naar Queenstown gereden. Op de terugweg kwamen we weer langs Te Anau en we wisten dat er een Subway was dus een heerlijk gevuld stokbroodje gegeten. Ik snel even mijn telefoon gecheckt en kwam er al snel achter dat Rixt mij had gesmst. De bus was haar vergeten!!! Dus zonder twijfel zijn we meteen opgestaan en naar het hostel terug gegaan in Te Anau. Snel naar haar kamer gelopen en toen deed Rixt open met waterige oogjes. Zo zielig! Dus die hebben we meteen meegenomen naar Queenstown. Aangekomen in Queenstown hadden we zin om maar eens een avondje uit te gaan. En zo gezegd zo gedaan. Jim had besloten om de volgende dag te gaan bungee jumpen dus de volgende dag hebben we elkaar ontmoet in de stad aangezien hij in een ander hostel sliep. Om 11.30 had hij geboekt en we zouden om 12.00 al vertrekken. Maar als ik met hem mee wilde om alleen te kijken koste mij dat 30€! Dus toen heb ik in een minuut besloten om ook maar eens mijn adrenaline te testen. Niet met een bungee maar met een swing. Eigenlijk een mega schommel. Ja mega want hij was 300 meter lang met een vrije val van 70 meter! Wauw dat was zo eng maar ook zoo ontzettend gaaf!!! Ik ben blij dat ik de foto's heb en dat ik bewijs heb haha!
Op de terug reis van de bungee plek naar Queenstown zei Jim dat hij de volgende dag zou vertrekken aangezien hij nog 4 dagen de auto had en hij deze moest inleveren in Christchurch. Het klikte zo goed tussen Jim en mij dat ik heb gevraagd of hij het goed vond als ik mee wilde met zijn roadtrip en ja! Prima waarom niet?! Dus de volgende dag de auto in en terug naar Franz Josef aangezien we door Arthur's Pass gingen. Dit is de weg door de bergen van de westkust naar de oostkust van het Zuidereiland. In Franz Josef eerst nog gestopt want hier bleven we nog een nachtje slapen.
In het hostel hadden we twee Nederlandse meiden leren kennen waarvan er een in Putten woont! Ze heeft me wel eens eerder gesproken maar ik kan er me niet herinneren. We weten nog steeds niet waar we elkaar van kennen. Die avond met de meiden en Jim nog een drankje gedaan in de stad. Erg gezellig en erg laat gemaakt maar omdat we met de auto waren konden we lekker uitslapen en rond 10 uur zijn we rustig richting Arthur's Pass gereden. En wat was de omgeving toch weer mooi! Omringt door hoge bergen met sneeuw. Je voelt je zo klein als je hier doorheen rijdt. Uiteindelijk aangekomen in Arthur's Pass en hier was echt niks te beleven... Maar het was 28 graden dus hebben we lekker bijgeslapen en in de zon gelegen. Lekker veel geslapen wat dus niet heel slim was want we waren klaarwakker 's avonds... Haha en er was niet eens een tv! Dus hebben Jim en ik besloten om een spelletjesavond te doen! En wie mij kent ik moet winnen hoe dan ook! Helaas had Jim hetzelfde probleem en werden we strijdlustig haha spellen als schaken, dammen en vier op een rij kwamen aanbod. Haha klinkt erg saai maar we hebben een geweldige avond gehad! De volgende dag naar Christchurch gereden en Jim was hier al geweest en hij zei dat het nog steeds verwoest was... En ja toen we het centrum inreden was het toch echt verschrikkelijk! Alsof je door een oorlogsfilm rijdt... De aardbeving was twee jaar geleden en de meeste wegen zijn nog steeds afgezet, overal puin en gebouwen die nog steeds op instorten staan. Het centrum was dus nog steeds verwoest oftewijl ook hier was niet veel te doen dus zijn we naar de bioscoop gegaan wat gewoon 30 minuten met de bus uit het centrum lag!
De volgende dag was het zover afscheid nemen van Jim want hij ging nog 2 dagen naar zijn broer in Auckland en daarna alweer naar Engeland terug. Dus vroeg op en op naar het vliegveld en toen was het afscheid daar. Goh wat haat ik dat toch! Zo raar dat je een week continu met elkaar reist en het volgende moment elkaar zo lang niet meer ziet... Ik heb een geweldige week met hem gehad! Maar Jim komt deze zomer naar Nijkerk! Haha dus dat is nu alweer iets om naar uit te kijken als ik terug kom!
Na het afscheid wachtte ik weer op de Stray bus die mij zou oppikken vanaf het vliegveld. En gelukkig zaten Rixt en Lotte in de bus en op naar de volgende bestemming! Kaikoura is een mooi plaatsje aan de kust waar de zeehonden naast je op het strand liggen. Die avond had ik een heerlijk laatste avondmaal met Rixt en Lotte gegeten aangezien zij weer terug moest naar Christchurch om hun vliegtuigen te pakken. Dus de volgende ochtend na 4 weken samen te hebben gereisd weer afscheid nemen... Ik weet niet wat het is maar ik lijk emotioneler dan ooit! Dat reizen dat doet toch wat met je! En je leert zoveel nieuwe aardige mensen kennen in zo'n korte periode!
Snel de bus in en op naar Wellington! Na een lange busreis en een boottrip weer aangekomen in Wellington en hier moet ik dan toch echt gaan werken... Gelukkig is het niet voor heel lang namelijk maar 6 weken. Maar zo makkelijk is dat niet want alle studenten zijn terug en hebben de baantjes ingenomen. Ik hoop dat het lukt en ik hou jullie op de hoogte!
Gelukkig komen aanstaande zondag de twee Nederlandse meiden van de Azië reis, Susanne en Annemijn, naar wellington voor een nacht en kunnen we eindelijk weer bijpraten! Ik kan niet wachten.

Daarnaast moet ik Australië ook echt gaan regelen want dat begint ook al op te schieten. Ik ben van plan om 26 april naar Melbourne te vliegen hier 9 dagen te verblijven en dan nog naar Sydney voor een week!

Nou nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen tijdens mijn wereldreis. Zo zie je maar weer plannen kunnen elk moment weer totaal anders uitpakken!

Ik hoop dat jullie er weer van hebben genoten! En zoals ik ook in het vorige verslag zei als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan hou ik jullie op de hoogte!

Groetjes voor de tweede keer vanuit de hoofdstad van Nieuw-Zeeland, Wellington!

  • 05 Maart 2013 - 23:36

    Mary Echter:

    Hey lieve Eric, we spreken elkaar regelmatig en toch blijft het elke keer weer super leuk om zo'n uitgebreid verslag van jou te lezen. Jouw leuke belevenissen en ervaringen. En altijd ook wel weer iets erbij wat nieuw is voor mij, echt zo gaaf!
    En die Nevis Swing zo super dat je dat hebt gedaan!!!
    Mooi ook dat je zoveel leuke contacten maakt. Is belanrijk en dat maakt het hele reizen ook zo mooi.
    Wat betreft werk, het is nu gewoon ook een moeilijke tijd om iets te vinden. Het is nu even niet anders ... Maar jou kennende, het komt zeker goed!
    Ok Eric, succes met jouw voorbereidingen voor jouw reis naar Australië, hoor nog wel wanneer je precies gaat. You can do it! Enjoy and have fun!
    Take care, heel veel liefs mama, tot gauw weer XXX

  • 05 Maart 2013 - 23:47

    H.J. De Vries:

    Hé Eric,
    Weer mooie verhalen, man!
    Ben benieuwd naar de vervolg verhalen. Ook wel benieuwd wat voor werk je kan vinden als het allemaal zo moeilijk wordt.
    Veel plezier in Aussieland en tot het volgende verhaal!!

    Groet H.J.

  • 06 Maart 2013 - 00:00

    Gerrie Van Den Akker:

    Hoi Eric,

    Geweldig leuk om al je belevenissen zo te kunnen volgen, geniet van alle ervaringen die je opdoet !!!

    Groetjes,
    Gerrie.

  • 06 Maart 2013 - 00:29

    Anita De Raad:

    Wat heb je afgelopen 2 weken al weer veel gezien en meegemaakt, Eric!
    Qua lengte van je verslag lijken het wel belevenissen van 2 maanden; super leuk om te lezen, hoor.
    Wat maak jij trouwens makkelijk contact en vrienden, hartstikke goed!
    Fijn ook, dat het al weer veel beter gaat met je voet.
    Succes met het vinden van een baan(tje)!

  • 06 Maart 2013 - 06:40

    Margriet:

    Hi Eric,
    Wat maak jij een leuke verslagen joh. Heel leuk om te lezen, net of we mee zijn. Ik vind het goed hoe jij je weet te redden.. En zo te lezen, komt er voor elk probleem wel weer een oplossing.
    Wie weet doe je wel vrienden voor het leven op. wie wil dat niet, hier en daar wat contacten over de wereld!
    Nog heel veel succes met het vinden van werk. Gaat vast lukken!
    Groetjes,
    Margriet

  • 06 Maart 2013 - 08:00

    Gladys :

    Haha! En ik maar wachten op de grote verandering, maar dat was dus o.a. de roadtrip met Jim.
    Heerlijk toch dat je spontaan danwel noodgedwongen je plannen kan wijzigen. Dat geeft je het ultieme gevoel van vrijheid. En dat is uiteindelijk wat je wilt tijdens zo'n reis. Niets moet, alles kan.
    Ik hoop dat je snel een baantje vindt. Ben benieuwd wat het wordt.

    Succes!

  • 06 Maart 2013 - 09:22

    Liza Van Duinen:

    Eer, echt heel leuk om weer wat te horen! Blij dat je het zo naar je zin hebt! toi toi, xx

  • 06 Maart 2013 - 11:49

    Linsey Van Den Akker:

    Leuk Eric! Have fun :-)

  • 06 Maart 2013 - 19:12

    Jessica:

    Heeeerlijk hoor Eric, je spontane beslissingen! Vooral doen! :-)
    Heel veel plezier en we spreken elkaar weer!

  • 06 Maart 2013 - 20:26

    Simone (van Liza):

    He Eric,

    Echt super alles wat ik over je hoor!

    Heel veel plezier nog!

    X Simone

  • 06 Maart 2013 - 20:48

    Richard:

    Goh, ga je emo worden? Pikken we je over 3 maandjes op met zwarte make up op je ogen:P Gave trip weer hoor, bijzonder om in Christchurch te zijn! Nu dus weer werken, nou goed ook hoor, ga maar eens wat doen in plaats van ons alleen maar jarlours te maken met al die verhalen:P tot gauw!

  • 06 Maart 2013 - 20:56

    Ernst:

    ha Eric, mooi verslag weer en niks langdradig. Ik lees het al, je wordt een echte backpacker. Lekker flexibel met alles wat op je pad komt. Succes met alles. Ernst

  • 07 Maart 2013 - 10:50

    Joke Haverlag:

    hoi erik, leuk dat je elke keer weer nieuwe mensen leert kennen.
    had nooit verwacht dat zoveel mensen zo"n reis maken. geweldig.
    geniet ervan.
    joke

  • 10 Maart 2013 - 13:40

    A. De Vries:

    Wow. Super vet!!
    En ach op een wereldreis zijn die onverwachte veranderingen misschien nog wel het leukst!
    Echt ik blijf jaloers zijn op alles wat je meemaakt en als ik dan na het lezen al je foto's zie.
    Echt een aanrader of niet!

    Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!

  • 11 Maart 2013 - 14:19

    Maaike Van De Poll:

    Lieve Eric,

    Leuk om je verhaal te lezen en gaaf dat je naar Australie gaat. Groot gelijk heb je...Als je dan toch daar in de buurt bent kun je beter ff langs hoppen.. Eer dat je daar ooit weer komt...
    Ben benieuwd hoe en wat je het allemaal weer gaat beleven. Heerlijk toch dat vrije gevoel. Niets hoeft en alles mag!! Helemaal top.. Zodra je namelijk weer terug bent zullen er weer verplichtingen zijn. Op tijd je bed uit om te werken of naar school te gaan. Gelukkig is het nog lang niet zo ver en kun je nog heerlijk genieten van de vrijheid die backpacken heet!!!! Super ook om je foto's te zien!!! Veel plezier nog en ik hoop dat je daar werk hebt kunnen vinden zodat je jezelf weer kunt voorzien van de dagelijkse levensbehoeften!!! ;-)

    Liefs,
    Maaike

  • 12 Maart 2013 - 14:07

    Aafke En Jan:

    Hallo Eric,

    Dat is nou echt het verrassende van zo'n vakantie: Alles kan gaan zoals je gepland hebt, maar het kan ook gaan zoals je niet gepland hebt en dat kan veel leuker zijn, in ieder geval v ewel verrssaender en spannender. veel plezier in Australie. Have a good time

    Goodday mate

  • 13 Maart 2013 - 10:01

    Greet:

    Hey Eric,

    Prachtig zeg, daar is zo'n reis toch ook voor om je plannen om te gooien en ergens anders terecht te komen dan waar je dacht dat je heen zou gaan ;) ....gewoon...omdat het kan!!!!!! En ook je eigen ding blijven doen, zoals je zegt...het is jouw reis!!!! Succes met het vinden van een baantje en blijven genieten.

    xxx Greet

  • 13 Maart 2013 - 10:24

    Angelique Van Wolfswinkel:

    Hoi Eric,

    Ik heb even 2 verslagen achter elkaar gelezen :) Heb weinig tijd dus vandaar.

    klinkt allemaal super!
    Zo te horen heb je het aardig naar je zin en ben je lekker aan het genieten!
    Have funn!

    Liefs,
    Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 10865

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: