Maleisie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric Blom - WaarBenJij.nu Maleisie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric Blom - WaarBenJij.nu

Maleisie!

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

23 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar is weer een verslag! Dit keer vanuit het alweer hete, ja het is hier nog steeds 30 graden haha, Kuala Lumpur. Maar ik was met m'n vorige verslag geëindigd in Bangkok dus ik zal vertellen wat er de afgelopen week is gebeurd.

De laatste dag (dinsdag 15 jan) in Bangkok heb ik niet veel gedaan. Eigenlijk helemaal niets. Gewoon lekker bijgekomen van alle indrukken die ik heb op gedaan.
Om vijf uur het hotel uitgegaan en naar het station gelopen, want we gingen naar Koh Phangan. Een tropische eiland waarbij ons hotel (hutjes) aan het strand lag. Maar eerst nog naar het eiland toe en dat was een enorm lange reis. Eerst met de nachttrein van 19:30 tot 7:30. Ik zat er tegenop maar het was zo lekker! Haha echt heerlijk zo'n nachttrein. Daarna snel voor 2 uur de ferry op en toen nog een ruige jungle tocht in een jeep. Maar dat heb je ook wat want wat is Koh Phangan mooi! Echt een paradijs. Het was zo mooi, palmbomen, prachtige zee, gelegen in een baai. 'Foto's volgen nog aangezien de computer het niet toelaat om ze te uploaden '-.-.'
Zoals ik al zei sliep iedereen in hutjes aan het strand. En het enige wat er in de hutjes was was en bed dus dat was wel jammer. Maar het strand daarentegen was awesome. 's Avonds een heerlijke Thaise maaltijd met vis gegeten. En daarna een vuur(werk)spektakel gezien op er strand. Sinds deze dag ben ik veel met Annemijn en Susanne opgetrokken (de Nederlandse meiden). Dit komt ook omdat je gewoon lekker je eigen taal kan praten en het enorm gezellig is!
Op de tweede dag zijn we gaan hiken oftewijl door de jungle naar het uitkijkpunt. Hier kwamen mijn wandelschoenen zeer goed van pas, maar wat een tocht was dat!!! Ik kon weer merken dat ik geen conditie had aangezien ik na 5 minuten al buiten adem was. Helaas was ik toen nog maar op 1/10 van de hike... Maar ik weet waar ik het voor deed want het uitzicht was alweer amazing! Daarna weer naar beneden en toen gebeurde het een mega spinnenweb met een spin (zwart/geel) zo groot als mijn hand erop! Nou door mij dus een andere route gelopen en ik heb niks meer van de terugweg gezien aangezien ik half met mij handen voor m'n ogen heb gelopen... 's Avonds weer lekker gegeten en de volgende vroeg op want we gingen naar een ander tropisch eiland Koh Samui. Dit was een erg toeristisch eiland wat qua winkeltjes en afdingen e.d. op Spanje leek. 's Avonds verzameld in het hotel om naar het restaurant te lopen maar hier is helaas iets ergs gebeurd. Er was namelijk en meisje uit de groep aangereden door een motor en die moest direct naar het ziekenhuis. Gelukkig heb ik niks gezien want ik was nog in het hotel. Ze heeft een scheur in haar schedel en heeft helaas de reis moeten afbreken. Het gaat goed met haar en deze week vliegt ze samen met haar moeder naar huis. Maar mensen maak je niet ongerust ik kijk super goed uit!
Na Koh Samui hebben we veel gereisd om naar Maleisië te gaan. Tussendoor nog geslapen in Nakhon Si Thamarrat maar dit was echt alleen een plaats waar we hebben geslapen. Volgende dag dus weer vroeg op en de mini-bus in. Na een aantal uur rijden zag ik de vlag van Maleisië al opdoen en zijn we de grens over gegaan. En heb het eerste land van mijn wereldreis, Thailand, dus achter me gelaten.
Na nog aan aantal uur rijden kwamen we aan in Penang. Ook hier zouden we maar een nacht verblijven en dus de volgende dag vroeg op. Maar we hadden besloten om toch het nachtleven te verkennen en dat was erg leuk! Met z'n tienen op pad en we kwamen bij een erg leuke discotheek uit! En jaaaa! Ze hadden Heineken, dat moest natuurlijk even gedronken worden. En zoals een gewoon (zaterdag avond) ook al gingen wij uit op zondag haha lag ik om 3.30uur in bed. Helaas moesten we de volgende dag dus om 8.00 opstaan om een tour door de stad te doen! Gelukkig heb ik het overleefd maar vraag me niet hoe... Jaa met heel veeel water! Haha. Daarna zijn we om 13.00 vertrokken naar Cameron Highlands! De plek van de theeplantages en aarbeienfarms. De Highlands liggen op 1500 meter hoogte dus het was er koud! Wel 20 graden! Hahaha jaa dat was voor ons allemaal erg koud! De rest ging een hike doen maar dat was voor mij dus niet weggelegd met die smerige insecten dus maar even alleen de stad in gelopen en jaa! Een Nederlandse tent! Dus ik heb een frikandel gegeten! Haha wel een Maleisiesche frikandel maar hij smaakte heerlijk! Nog wat uitgerust in het hotel omdat ze de volgende dag naar Kuala Lumpur zouden vertrekken! Het was een mooie reis door de Highlands en toen na 3uur zagen we de hoge gebouwen al opdoemen. Prachtig! Meteen alle spullen op de kamers gebracht en een sightseeing gedaan! Foto's van de Twin Towers volgen zeker! Ik hoop dat ik de laptop vanavond van Emer kan lenen (een Iers meisje uit de groep).

Nou ik hoop dus dat het lukt en jullie zijn weer helemaal up to date!

Morgen nog een dag in Kuala Lumpur en dan gaan we de Kuala Lumpur Tower op! Dat zal super mooi worden! De dag daarna Melaka en dan twee dagen Singapore! En dan is Azie alweer voorbij... Maar ik ga er nog enorm van genieten want de groep is zoo leuk! Kan niet geloven dat ik ze over een week niet meer zie. Gelukkig ontmoet ik de twee Nederlandse meiden nog ergens in Nieuw-Zeeland! Dat is zeker iets om naar uit te kijken! Maar eerst nog even genieten van Maleisie en Singapore!

Mensen tot snel weeeeeer!

En jullie reactie zijn hartstikke leuk!

Groetjes vanuit Kuala Lumpur 23.32 waar het nu nog steeds boven de 25 graden is! Haha jaa ik maak jullie lekker jaloers! Haha

  • 23 Januari 2013 - 16:40

    Liza Van Duinen:

    Eeer, zo leuk men!!! 20 graden, koud?! Nou, echt niet, je moest eens weten hoe koud het hier is!
    Erg leuk om weer wat van je te lezen! Geniet nog van de laatste dagen Azie! En alvast een heeeele goede vlucht toegewenst naar Sidney en daarna N-Z!
    Enjoyyyyyyyyyy xoxo

  • 23 Januari 2013 - 16:45

    Denissee <3:

    heee lieve eric
    ik mis je echt heel erg op stage
    beter kom je snel weer terug want het is saai zonder jou
    xxxxx

  • 23 Januari 2013 - 16:56

    Jan En Aafke:

    Hallo Eric, leuk om te lezen dat je het zo naar de zin hebt, wij zijn begin vorige week ook een paar nachten in Bangkok geweest en we gaan morgen naar chiangmai en gaan we verder naar Birma en Laos en het is 35 graden en we vinden het heerlijk.we blijven je volgen en geniet er van.

  • 23 Januari 2013 - 16:59

    Mary Echter:

    Hey Eric, super leuk om weer wat te lezen over jouw belevenissen. Heerlijk dat je zo geniet en dat het met de groep zo gezellig is!
    Ik moet wel lachen hoor ... 20 graden koud hahahahaha, maar goed het is ook wel een verschil ja, of je nu vet boven de 30 graden zit en dan in ene 10 graden of meer lager ... tja dat is even schrikken ;)
    Maar goed, alles beter dan hier. Hier is het nu weer echt winterweer, wit, koud, her en der nog wat ijs om te schaatsen ...
    Fijn ook om te lezen dat het met jullie reisgenootje goed gaat, alleen zo jammer dat ze niet meer met jullie verder op pad kan gaan.
    Geniet nog van je laatste 5 dagen in Maleisië/Singapore. Ben heel benieuwd wat je straks van Melakka en Singapore vindt. M.n. in Singapore zal er best wel veel veranderd zijn i.v.m. 1985 toen wij er waren. Jammer dat het met de foto's nog niet lukt, maar leuk om via Patricia en Facebook af en toe wat te zien.
    Heeeeeeeeel veel plezier en maak er een mooie tijd van!
    Heel veel liefs, take care en dikke kus,
    mama xxx

  • 23 Januari 2013 - 17:23

    Gladys:

    Ik stop er mee met je verslagen lezen! 35 graden, 25 graden, 20 graden! Stop daar mee!! ;)
    Nee, geweldig hoe je deze reis beleeft Eric. Wij genieten met erg met je mee vanuit het koude Nederland waar de sneeuw alweer bijna twee weken ligt.

    En wat betreft die insecten, ja daar heb je er een boel van hoor in Azië (had je je niet voldoende ingelezen? :D )

    Kijk alweer uit naar je volgende verslag. Nog heel veel plezier in Azië!

    Groetjes,
    Gladys

  • 23 Januari 2013 - 18:07

    Margriet:

    Hoi Eric,

    Wat zal jij een hoop indrukken moeten verwerken in zo'n korte tijd. Geweldig leuk. volgens mij geniet je er goed van en zo moet het toch ook! wij ploeteren wel door de ijzige koude en de sneeuw;-)
    Nog heel veel plezier en pas goed op jezelf!
    liefs, Sas en Margriet

  • 23 Januari 2013 - 18:13

    Gerrie Van Den Akker:

    Ha die Eric,

    Terwijl ik met het eten bezig was in de keuken, was 't net alsof je gezellig met Jessica in de kamer zat te kletsen. Dat was ook zo, jij op beeld, op schoot bij Jessica, hihi, supergoeie verbinding hoor en leuk dat contact op deze manier mogelijk is. Erg leuk om je verslag te lezen. Geniet van alle mooie dingen die je tegenkomt op je reis !!!

    Groetjes Gerrie.

  • 23 Januari 2013 - 18:39

    Jessica:

    HAHAHA ''op schoot bij jessica'' wat grappig.
    Ik zag net dat je foto's op Facebook staan. Echt super mooi om te zien. Jaloersmakend, dat wel (en het weer helemaal) enjoyy! x

  • 23 Januari 2013 - 18:40

    Romana :

    Hey lieve Eric,

    Wat een verhaal alweer, riet en ik zagen het helemaal voor ons..
    Prachtige stranden, jungle, hutjes heerlijk!!
    Geniet weer met volle teugen van de komende tijd!
    Zoals je gezien hebt op face time is het hier sneeuw wit
    En stervenskoud!! Veel liefs uit Holland xxx

  • 23 Januari 2013 - 18:48

    Annemijn En Susanne:

    Haha Eric, wat ben je toch een schattebout! Wij gaan jou ook missen hoor ;) gelukkig zijn je foto's eindelijk geüpload, nu lekker slapen en morgen sightseeeeeing KL!!

    Liefs van de Nederlandse meiden

  • 23 Januari 2013 - 19:52

    Angela V:

    Echt super leuk! Klinkt echt of je het erg naar je zin hebt. Gelukkig maar.
    En leuk om weer een verhaal van je hele tocht te lezen.
    Het is ook echt jij zoals je het schrijft.

    Ben zeer benieuwd naar je verhaal over maleisie, want een vriendin van mijn moeder woont daar.
    Ze vraagt altijd of we een keer op bezoek komen.
    Dus ben benieuwd of jij dat ook de moeite waard vind;P
    hihi.

    veel plezier nog! en zie je verhalen tegemoet.

  • 23 Januari 2013 - 22:39

    Dorien:

    Hooi Eer! Wat klinkt dat allemaal supergaaf! En wat een gave foto's heb je op facebook staan. Geniet van de laatste dagen in je groep!! Kijk uit naar je nieuwe verslag!:) Xxx

  • 24 Januari 2013 - 00:55

    Anita De Raad:

    Hoi Eric,

    'k Zag, dat m'n vorige reactie maar liefst 3 x geplaatst was.... geen idee, wat ik gedaan had.......
    1 x is natuurlijk òòk genoeg!
    Vanavond dacht ik nog: "Hoe zou het met Eric gaan" en prompt las ik het berichtje, dat je weer
    wat op je blog geplaatst had! Wow, wat heb je inmiddels al veel gezien en gedaan, Eric!
    Erg leuk, om zo te kunnen meegenieten en ook heel benieuwd naar je foto's....
    'k Kan me trouwens goed voorstellen, dat je die supergrote spin niet zo geslaagd vond, maar gelukkig
    ben je verder niet gestoken/gebeten!
    Had je al gehoord, dat Lisanne geslaagd was? Nu is ze dus officieel "juf"!

    Nog veel plezier & groetjes van ons allemaal,
    liefs,
    Anita


  • 28 Januari 2013 - 19:44

    Simone:

    Heee Eric!
    Ik hoor echt Leuke verhalen!
    En fijn dat het allemaal goed gaat daar!!!
    Heel veel plezier en geniet er van!
    Dikke kus
    Simonee





  • 08 Februari 2013 - 15:06

    Angelique Van Wolfswinkel:

    Hooiiii!

    Super leuk om al je verslagen te lezen en je foto's te zien!
    Hier is het weer inmiddels ietsje beter maar geen 20 graden hoor!

    Veel plezier nog even daar
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 10873

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 23 Juni 2013

World trip!!!

Landen bezocht: